حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/07/18 شمسی | 2024/10/09 میلادی
مرغداری‌ها مراقب آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان باشند
مدیرکل دامپزشکی لرستان:

مرغداری‌ها مراقب آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان باشند

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: باتوجه به فصل کوچ پرندگان مهاجر، مرغداری‌ها در این فصل مراقب آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان باشند.

مصطفی زبردست در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: باتوجه به فصل پائیز و آغاز کوچ پرندگان مهاجر، به همه مرغداری‌ها در سطح استان توصیه می‌شود که مراقب آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان باشند.

وی افزود: در این فصل از سال، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شیوع پیدا می‌کند که بهتر است از تماس طیور با پرندگان وحشی و مهاجر جلوگیری شود چرا که خطر انتقال این بیماری وجود دارد که خوشبختانه با توصیه‌ها و اقداماتی که صورت گرفته، تاکنون موردی از این بیماری در استان مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان تصریح کرد: به همه شهروندان توصیه می‌شود که در صورت مشاهده پرندگان وحشی در سطح شهر و یا روستا که دارای علائمی از بیماری هستند، دست نزدند و حتماً مورد را به دامپزشکی اطلاع دهند تا رسیدگی شود.

زبردست با اشاره به اینکه کشتارگاه دورود تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این کشتارگاه دارای نواقص و مشکلاتی بود که سرمایه‌گذار در این پروژه اقدام به سرمایه‌گذاری نمود و مجوز لازم هم صادر شد، این پروژه بیش از ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر همه شهرهای استان دارای کشتارگاه استاندارد و مورد تائید دارند و با افتتاح این کشتارگاه در شهرستان دورود، همه شهرهای لرستان کشتارگاه مورد تائید را دارند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه درصدی از کشتار دام‌ها در برخی از مناطق خارج از کشتارگاه انجام می‌شود، یادآور شد: درصد اندکی از دام‌ها خارج از فضای کشتارگاه ذبح می‌شوند که البته بارها هشدار داده شده که از نظر بهداشتی مورد تائید نیستند که بازرسی‌هایی صورت می‌گیرد تا این نوع کشتار کاهش یابد.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از