حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان:

مصرف برق ادارات با کنتورهای هوشمند رصد می‌شود

مصرف برق ادارات با کنتورهای هوشمند رصد می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: مصرف برق ادارات با کنتورهای هوشمند رصد می‌شود و در صورت بی‌توجهی به صرفه‌جویی، برق آن‌ها قطع می‌شود.

مهران امیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: هر ساله با فرا رسیدن فصل تابستان و گرم شدن هوا، لازم است که مشترکان در همه بخش‌ها صرفه‌جویی در مصرف برق را مد نظر داشته باشند تا خاموشی صورت نگیرد.

وی افزود: در بخش خانگی، مشترکان می‌توانند با رعایت چند نکته ساده میزان مصرف برق را نسبت به سال قبل کاهش داده و به مشترکانی که در این راستا همکاری کنند، جوایزی پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان تصریح کرد: در حوزه کشاورزی نیز طبق برنامه‌ای که از طریق آب منطقه‌ای داده شده صاحبان چاه‌های کشاورزی موظف هستند روزانه پنج ساعت همکاری و صرفه‌جویی در مصرف برق داشته باشند.

امیری با اشاره به رصد و پایش مصرف برق در ادارات گفت: همه ادارات استان لرستان مجهز به کنتور هوشمند کنترل از راه دور هستند که صبح‌ها ۳۰ درصد و عصر ۶۰ درصد باید کاهش مصرف نسبت به سال‌های قبل داشته باشند که در صورت بی‌توجهی به صرفه‌جویی، ابتدا برق آن‌ها به مدت ۱۰ دقیقه قطع می‌شود و در صورت استمرار عدم صرفه‌جویی، برق اداره قطع می‌شود.

وی بیان کرد: هر ساله بین ۱۷ تا ۲۰ هزار مشترک جدید به شرکت برق اضافه می‌شود که در حال حاضر ۷۱۸ هزار مشترک برق در استان وجود دارد و با توجه به اینکه هوا در حال گرم شدن است، می‌طلبد که همه شهروندان و مشترکان نسبت به صرفه‌جویی برق اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از