حالت تاریک
  • جمعه, 1403/02/28 شمسی | 2024/05/17 میلادی
نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری:

شهید مطهری بهترین راهکارها را ارائه می‌داد

شهید مطهری بهترین راهکارها را ارائه می‌داد

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهید مطهری یک معلم بزرگ بود و نکات اساسی را که به درد جامعه می‌خورد ارائه می‌کرد، گفت: این شهید شبهات و نقص‌ها را می‌شناخت و بهترین راهکار‌ها را ارائه می‌داد.

آیت‌الله احمد مبلغی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با اشاره به روز معلم اظهار داشت: هنگامی که می‌خواهیم نسبت به یک مفهوم جایگاه پردازی داشته باشیم سه محور اساسی می‌تواند مبنای نگاه و پردازش ما باشد و اگر هر سه باهم فعال باشند طبیعتاً آن نگاه و ارزش‌آوری ما به عمق بیشتری می‌رسد.

وی افزود: یکی از موارد دایره فعالان و یا اقدام‌کنندگان به تعلیم است، اقدام‌کنندگان به تعلیم دایره گسترده‌ای را فرا می‌گیرد؛ خداوند در صدر معلم‌ها قرار دارد یعنی وقتی خداوند معلم است عمل تعلیم بسیار ارزشمند است و اگر او تعلیم نمی‌داد فرآیند تعلیم، آگاهی، علم و دانایی در بشر ایجاد نمی‌شد، بعد از خداوند پیامبران و امامان معلم بودند تا این چرخه به بشر عادی می‌رسد و یک دامنه گسترده‌ای از انسان‌ها را فرا می‌گیرد.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: زاویه دوم متعلق تعلیم است، علوم دینی، نفسی، روحی، تجربی و دیگر علوم همگی در دایره تعلیم می‌گنجند و اگر علوم نباشند زندگی انسان فلج می‌شود بنابراین این دایره بسیار گسترده است.

آیت‌الله مبلغی بیان کرد: سومین دایره ارزش ذاتی علم است به‌طوری‌که همه چیز به علم نیازمند است و اگر علم را از بشر بگیرند دنیا خاموش می‌شود، معنویت به کسادی می‌گراید، هیچ‌گونه تحول معنوی، روحی، مادی و تمدنی در زندگی بشر رخ نمی‌دهد و زندگی ساکت و راکد می‌ماند بنابراین علم مبنای حرکت، پیشرفت، تمدن و روابط است و جایگاه معلم به حیات انسانی مربوط می‌شود.

وی عنوان کرد: شهید مطهری یک معلم بزرگ بود ایشان نکات اساسی را که به درد جامعه می‌خورد ارائه می‌کرد، شبهات و نقص‌ها را می‌شناخت، بهترین راهکار‌ها را ارائه می‌داد، توفیقات زیادی به دست آورد،‌ سرآمد عالمان بود، تاریخ را تحت تأثیر قرار داد و بزرگ‌ترین دغدغه ایشان‌ آموزش آنچه بود که مردم نمی‌دانستند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز جایگاه معلم را باید برتر و فراتر معرفی کنیم، معلم ارزشمندترین کارها را انجام می‌دهد و همه ما به معلمان نیازمندیم چون زیرساختی‌ترین و پایدار‌ترین کار را انجام می‌دهند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از