حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/08 شمسی | 2024/08/29 میلادی
امام جمعه موقت کوهدشت مطرح کرد:

مهمان‌نوازی دیدنی کوهدشت از زائران اربعین

مهمان‌نوازی دیدنی کوهدشت از زائران اربعین

امام جمعه موقت کوهدشت گفت: کوهدشت در مسیر عبور زائران اربعین حسینی را دارد به‌طوری‌که روزانه ۱۵ هزار زائر از کوهدشت عبور می‌کند و مواکب این شهر نیز، مخلصانه از زائران به نحو احسن پذیرایی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام محمدرضا سبحانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت اظهار داشت: انسان بایستی قبل از اینکه مرگ برای او فرا برسد، در راه خداوند متعال انفاق کرده و اعمال نیکو و صالح انجام دهد، چراکه فردای قیامت پشیمانی سودی نداشته و امکان بازگشت به دنیا نیز برای جبران وجود ندارد.

وی با اشاره به‌ضرورت توجه به نفس و سرای آخرت، افزود: ما بندگانی نیازمند و محتاج هستیم، در دنیا هرکسی مشغول زندگی خودش است، برخی وقتی زکات و خمس می‌دهند با اکراه انجام می‌دهند، خوشا به حال افرادی که در زندگی از مخالفت با امر خداوند متعال بترسد.

امام جمعه موقت کوهدشت ضمن گرامیداشت ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، عنوان کرد: آزادگان عزت ایرانی و اسلامی ما را حفظ کردند و در دوران دفاع مقدس افتخار آفریدند، برخی نیز مظلومانه در اردوگاه دشمن بعثی به شهادت رسیدند، برای آنان اجر الهی را مسئلت داریم.

وی با اشاره با سالروز کودتای ۲۸ مرداد، تصریح کرد: تنها سلسله‌ای که با صلاحدید آمریکا، شوروی و انگلستان روی کار آمد، رژیم منحوس پهلوی بود، رضاشاه یک افسر جزئی در ارتش بود که با نقشه انگلستان شاه ایران شد و پس از وی نیز فرزندش به حکومت رسید.

سبحانی با اشاره به سالروز واقعه مسجد گوهرشاد مشهد، گفت: رضاشاه، حجاب ایرانی را ممنوع کرد، در آن زمان مردم در مسجد گوهرشاد تجمع کرده و اعلام نموند که ما مسلمان هستیم چرا باید حجاب را برداریم، دراین‌بین پاسخ مأموران رضاشاه این بود که مردم را به گلوله بست و به شهادت رساندند، روز مسجد را نیز گرامی می‌داریم.

امام جمعه موقت ضمن گرامیداشت روز پزشک گفت: قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، ما به لحاظ درمانی و بهداشتی وضعیت خوب نداشتیم، حتی پزشک ایرانی خیلی کم بود و بیشتر خارجی حضور داشتند.

وی ضمن انتقاد از تعلل مسئولان در جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب در کوهدشت، گفت: وضعیت آب شرب در کوهدشت بسیار نامساعد است و دارای کمبود هستیم، چرا کلان‌شهرهایی که جمعیتی میلیونی دارند، مشکل آب ندارند ولی ما که یک شهر کوچک هستیم، باید مشکل آب داشته باشیم، متأسفانه با سهل‌انگاری مسئولان امسال، زمین‌های زیادی زیر کشت ذرت و گیاهان آب‌دوست رفته است، سال گذشته در این راستا مقاومت کردند و مانع برداشت بی‌رویه آب شدند، اگر این‌ها رعایت شود مشکلات در این زمینه کمتر می‌شود.

سبحانی بیان کرد: نقل می‌کنند، زمانی کوهدشت یکی از دشت‌های پر آب منطقه بوده است ولی الآن ۲۲ متر سطح آب زیرزمینی پایین رفته است؛ این آب مربوط به همه ملت است، ۳۰ سال است این آب زیرزمینی کشیده می‌شود، انصاف هم خوب چیزی است، باید به فکر مردم بود.

امام جمعه موقت کوهدشت بیان کرد: یکی از موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران، احداث جاده‌های طویل بوده است، کوهدشت دارای یک جاده بین‌المللی از زانوگه به پل سیمره است ولی فعلاً چهار خطه نیست و متأسفانه شاهد اخبار ناگوار تصادفات مرگبار در این محور هستیم که دیروز نیز واقعه ناگواری در این محور رخ داد که منجر به مرگ تعدادی از هم‌وطنانمان شد؛ بایستی مسئولان در این راستا تمهیداتی داشته باشند.

وی با اشاره به ایام اربعین حسینی گفت: شهرستان کوهدشت در مسیر عبور زائران اربعین حسینی را دارد به‌طوری‌که روزانه ۱۵ هزار زائر از کوهدشت عبور می‌کند و مواکب این شهر نیز، مخلصانه از زائران به نحو احسن پذیرایی می‌کنند به‌طوری‌که مهمان‌نوازی دیدنی کوهدشت به تمام ایران مخابره شده است، همه مردم به هراندازه‌ای که می‌توانند به مواکب کمک کنید و در این ثواب شریک باشید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از