حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

نسل جوان، ادامه‌دهندگان مکتب سردار دل‌ها

نسل جوان، ادامه‌دهندگان مکتب سردار دل‌ها

نسل جوان، ادامه‌دهندگان مکتب سردار دل‌ها هستند و با تبیین شخصیت شهید سلیمانی می‌توان دانش‌آموزان را با رشادت‌های ایشان آشنا کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، همیشه در طول تاریخ اسطوره‌ها و بزرگ‌مردانی بودند که با جانفشانی خود، حوادث بزرگی را رقم زدند و نمونه یکی از این اسطوره‌ها، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که سال‌ها در مسیر اسلام و انقلاب تلاش کرد و در همین راه به شهادت رسید.

حاج قاسم سال‌ها در جبهه‌های جنگ دوران دفاع مقدس با دشمن جنگید و پس از آن در هر صحنه‌ای که نیاز بود برای دفاع از امنیت و وطن حضور داشت، سرداری که با تبعيت از اصول انقلاب اسلامی توانست همیشه در مسیر ولایت قدم بردارد و همیشه دیگران را به حرکت در این مسیر دعوت می‌کرد.

اخلاص و عبودیت از مهم‌ترین ویژگی‌های سردار سلیمانی بود که عمری برای رضایت خدا حرکت کرد، همه تلاشش در دنیا مبتنی بر رضایت الهی بود چرا که اعتقاد داشت همه کارها باید برای رضای الهی صورت گیرد.

در نگاهش صلابت و شجاعت بیداد می‌کرد، بزرگ‌مردی سرسخت در برابر دشمنان و پدری مهربان برای مظلومان عالم بود و اینگونه بود که با دارا بودن چنین شرایطی، محبوب دل‌های عالم شد.

 

ما دانش‌آموزان راه شهید سلیمانی را ادامه می‌دهیم 

محمدمهدی احمدی دانش‌آموز لرستانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به محبوبیت سردار حاج قاسم سلیمانی در بین همه مردم به‌خصوص نسل جوان، اظهارداشت: سردار سلیمانی در راه دفاع از حرم و امنیت جان خود را تقدیم کرد، همیشه تلاش می‌کرد تا بتواند به مظلومان عالم و کسانی که زیر بار ظلم و ستم استکبار گرفتار شده‌اند، کمک نماید.

وی افزود: دشمن گمان می‌کرد با شهادت سردار سلیمانی می‌تواند به هدفش برسد اما همه ما دانش‌آموزان، ادامه دهنده راه شهید سلیمانی هستیم و مانند این شهید بزرگ برای اهداف اسلام و انقلاب حرکت می‌کنیم.

دانش‌آموز لرستانی تصریح کرد: اقدامات و شجاعت سردار سلیمانی در ذهن همه ما دانش‌آموزان حک شده لذا ما با تلاش خود در مسیر سردار دل‌ها حرکت می‌کنیم و به دشمنان می‌گوییم که با شهادت سردار سلیمانی، خون تازه‌ای در رگ‌های ما جوشید.

احمدی بیان کرد: هر یک از ما دانش‌‌آموزان به نوعی ارادت خود را به سردار سلیمانی نشان می‌دهیم و امروز با درس خواندن برای کسب موفقیت علمی کشور و توجه به منویات رهبری سعی می‌کنیم تا در این مسیر بتوانیم قدم برداریم.

 

حاج قاسم محبوب دل‌های همه عالم شد

سید علی رمضانی یکی دیگر از دانش‌آموزان لرستانی عنوان کرد: حاج قاسم به فرموده رهبرمان یک مکتب است و نامش که برده می‌شد انگار نامی از یک لشکر شنیده شده بود چرا که سردار دل‌ها در جبهه مقاومت بسیار مقتدر بود.

وی افزود: ما دانش‌آموزان اگرچه سن و سال کمی داریم اما هر یک از ما مانند حاج قاسم سلیمانی خواهیم بود، سردار دلها فقط سردار دل‌های ملت ایران نبود بلکه دیدیم حاج قاسم در بین ملت‌های زیادی محبوبیت داشت.

دانش‌آموز لرستانی تصریح کرد: افتخار می‌کنیم که حاج قاسم توانست جبهه مقاومت را توانمند نماید و امروز به برکت همین اقتدار جبهه مقاومت، جوانان فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند.

رمضانی گفت: ما نسل جوان، شهید سلیمانی را در اخلاق، عبادت، دفاع از کشور و سایر ویژگی‌ها الگوی خود قرار خواهیم داد و در راه شهدا و شهید سلیمانی همیشه گوش به فرمان رهبری هستیم.

 

شهید سلیمانی الگویی برای نسل جوان 

عبدالسبحان حقیقی مسئول بسیج دانش‌آموزی لرستان اظهارداشت: مکتب شهید سلیمانی انسان را به خدا وصل می‌کند، وقتی به رفتار، منش، اخلاق، عبادت شهید سلیمانی توجه می‌شود به خوبی می‌بینیم که یک مکتب است و الگویی سعادت بخش برای همه انسان‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: الگوگیری از شهید سلیمانی ما را به حق می‌رساند چرا که توحید و اخلاص در وجود ایشان موج می‌زد از همین رو همیشه در مسیر ولایت حرکت می‌کرد و در وصیت‌نامه خود تاکید کرده بود که ولایت‌فقیه یکی از مهم‌ترین اصول است که باید به آن توجه داشت و همیشه در مسیر ولایت حرکت کرد.

مسئول بسیج دانش‌آموزی لرستان تصریح کرد: امروز الگویی که در همه مسیرها بتواند برای نسل جوان، راهگشا باشد، شهید سلیمانی است لذا امروز ما وظیفه داریم که مکتب شهید سلیمانی را برای نسل جدید تبیین کنیم و همه ویژگی‌های سردار دلها را به خوبی بیان نمائیم.

حقیقی اظهارداشت: تبیین وجه حماسی و روح حماسه‌ساز سردار دل‌ها برای نسل امروز بسیار ضروری است از همین رو شهید سلیمانی برای نسل جوان الگوست که بتوانند هویت خود را پیدا کنند و نسل جوان با شناختن شهید سلیمانی می‌توانند با تاسی از این مکتب در مسیر سعادت حرکت کنند.

وی عنوان کرد: سردار سلیمانی، فردی در تزار انقلاب بود و بهترین الگو برای تربیت نسل جدید است که سخنان شهید سلیمانی را که بسیار گُهربار بودند به هر روشی برای دانش‌آموزان بیان کنیم تا با بهره‌گیری از آن بتوانند گام‌های بلندی در گام دوم انقلاب بردارند.

 

لزوم تبیین شخصیت سردار دل‌ها

مسئول بسیج دانش‌آموزی لرستان با اشاره به اینکه امروز دشمنان به دنبال انحراف افکار نسل جوان هستند، گفت: دشمن برای اینکه بتواند نسل جوان را از اعتقادات و باورهای دینی دور نماید از همه تبلیغات مسموم و دروغ استفاده می‌کند لذا باید تلاش کنیم تا اسطوره‌های ایثار و شهادت را به دانش‌آموزان معرفی کنیم تا با رشادت این بزرگ‌مردان آشنا شوند.

حقیقی با اشاره به نقش شهید سلیمانی در جبهه مقاومت و ایستادگی مردم فلسطین، بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی تلاش کرد تا جبهه مقاومت را تقویت کند و امروزه ثمره آن همه تلاش این است که مردم مظلوم فلسطین و غزه در برابر رژیم کودک‌کش صهیونیستی ایستاده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به برکت خون شهدا، امروز شرایط برای موفقیت فراهم شده و باید دانش‌آموزان با همه توان در گام انقلاب نقش خود را ایفا نمایند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی لرستان افزود: در ایام سالروز شهادت شهید سلیمانی، راویانی به مدارس استان اعزام شده تا بتوانند نقش حاج قاسم و دستاوردهای بزرگ ایشان را در محور مقاومت برای دانش‌آموزان تبیین نمایند.

حقیقی عنوان کرد: اعزام راوایان به مدارس تا دهه فجر ادامه دارد که دانش‌آموزان مقطع متوسطه از سخنان راویان بهره‌مند می‌شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از