حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون استاندار لرستان مطرح کرد:

فعالیت ۳۰هزار عوامل اجرایی در انتخابات لرستان

فعالیت ۳۰هزار عوامل اجرایی در انتخابات لرستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان به رقابت ۲۵۹ داوطلب در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در لرستان اشاره کرد و گفت: ۳۰ هزار عوامل اجرایی در امر برگزاری انتخابات فعالیت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، احسان یاوری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: تبلیغات این دوره از انتخابات در استان لرستان با ۳۵۰ داوطلب شروع شد اما تاکنون در مجموع داوطلبانی که در صحنه تبلیغات باقی مانده‌اند به ۲۹۵ نفر رسیده است و ۵۵ نفر تا ساعت هشت صبح روز سه‌شنبه انصراف داده‌اند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در حوزه انتخابیه دورود و ازنا ۴۶ نفر، دلفان و سلسله ۱۴ نفر، خرم‌آباد و چگنی ۸۰ کاندیدا به رقابت می‌پردازند افزود: در حوزه پلدختر و معمولان ۱۲ نفر، در حوزه الیگودرز ۱۹ نفر، در حوزه کوهدشت و رومشکان ۵۲ نفر و در حوزه بروجرد ۷۲ نفر در این دوره از انتخابات حضور دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با بیان اینکه هیچ اسامی از این افراد با پایان مهلت زمانی انصراف به عنوان انصراف‌دهنده اعلام نخواهد شد عنوان کرد: تمام اسامی در سامانه انتخابات درج شده است و عدول از انصراف مسموع نبوده و همچنان به عنوان نامزد اسامی آنها در روز انتخابات اعلام می‌شود و یکی از موارد تخلف در قانون زمانی است که انصراف در ازای گرفتن وعده و با تبانی باشد که در قانون به عنوان جرم شناخته شده و به آن رسیدگی می‌شود.

وی تصریح کرد: در مجموع هفت حوزه انتخابیه و ۹ شهرستان استان لرستان هزار و ۶۵۴ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده است که شامل هزار و ۳۰ شعبه ثابت و ۶۲۴ شعبه سیار است.

یاوری به راه‌اندازی ۸۴۵ شعبه شهری و ۸۱۰ شعبه روستایی برای این دوره از انتخابات اشاره کرد و گفت: در خرم‌آباد ۳۶۵ شعبه، در چگنی ۶۵ شعبه، در بروجرد ۲۷۰ شعبه، در الیگودرز ۱۶۸ شعبه، در دورود ۱۳۳ شعبه، در ازنا ۸۴ شعبه، در کوهدشت ۱۹۳ شعبه، در رومشکان ۵۵ شعبه، در دلفان ۱۲۷ شعبه، در سلسله ۸۵ شعبه، در پلدختر ۶۹ شعبه و در معمولان ۴۰ شعبه در روز انتخابات فعال می‌شود.

وی به وجود ۳ هزار و ۷۵۴ نقط اخذ رای در لرستان اشاره کرد و اظهارداشت: لرستان جزء معدود استان‌هایی است که تمامی شعب ثابت آن آنتن دارد و در شعب سیار نیز که شامل ۲ هزار و ۷۵۴ نقطه است کمتر از ۲۰۰ نقطه با مشکل آنتن‌دهی مواجه است که عمدتاً صعب‌العبور و دارای کمتر از پنج خانوار هستند اما احراز هویت آفلاین یا غیر برخط برای آنها پیش‌بینی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان افزود: در این دوره از انتخابات تقریباً ۳۰ هزار عوامل اجرایی در امر انتخابات شرکت می‌کنند و در هر شعبه تقریباً ۱۵ نفر از عوامل اجرایی حضور دارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از