حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
فرماندار کوهدشت مطرح کرد:

نمایش جلوه‌های مطلوب خدمات مواکب اربعین کوهدشت

نمایش جلوه‌های مطلوب خدمات مواکب اربعین کوهدشت

فرماندار کوهدشت گفت: در حوزه خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی در شهرستان کوهدشت فعالیت‌های خوبی به نمایش گذاشته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، محمد مرادی کفراج ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت ضمن گرامیداشت شهدای خدمت و دولت، اظهار داشت: هفته دولت فرصتی مناسب برای بیان دستاوردهای نظام اسلامی به شمار می‌رود، مسئولان ذی‌ربط ادارات با بیان خدمات هر دستگاه، فعالیت‌ها را به اطلاع مردم برسانند، چراکه این فرصت خدمت‌رسانی به مردم عزیز بسیار ارزشمند است.
وی با اشاره به خدمات مواکب در ایام اربعین حسینی، افزود: در حوزه خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی در شهرستان کوهدشت، مواکب جلوه‌های خوبی به نمایش گذاشته شد، امروز نگاه کشوری به مردم کوهدشت نگاهی مثبت، فرهنگی، جامع و کامل است؛ از تلاش‌های همه مواکب مردمی، هیئات مذهبی و دستگاه‌های ذی‌ربط قدردانی می‌کنیم.
فرماندار کوهدشت عنوان کرد: امروز اگر به سفر زیارتی اربعین می‌روید، زائران از شما بپرسند اهل کجا هستید و بگوئید کوهدشت؛ خاطره خوبی از مهمان‌نوازی مردم کوهدشت را خواهند گفت که بسیار مطلوب در خدمت‌رسانی سنگ تمام گذاشتند که یک افتخار برای شهرستان است و باید این مولد بزرگ فرهنگی توسط همه مردم و دستگاه‌ها تقویت شود.
وی تصریح کرد: کوهدشت شهرستانی است که نیاز به دیده‌ شدن و اختصاص بودجه فراوان دارد، امیدواریم همه این ظرفیت‌ها و استعدادهایی که این شهرستان دارد بالفعل شود؛ همیشه منابع محدود بوده و موانعی موجود بوده و کارها و ظرفیت‌ها زیاد است، لذا بایستی بر اساس اولویت‌بندی‌ها کارها را پیش ببریم.
مرادی با اشاره به مصوب شدن پنج ابر پروژه مهم برای کوهدشت در سفر نخست شهید آیت‌الله رئیسی به لرستان گفت: احداث سد معشوره، تکمیل بیمارستان رازی، تکمیل واریانت چنار، پمپاژهای حوزه کشاورزی و آب‌رسانی و تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان کوهدشت ازجمله این موارد بودند که در طول سه سال دولت شهید رئیسی پیشرفت بسیار قابل‌توجهی داشتند.
فرماندار کوهدشت با اشاره به اینکه در دولت قبل شهید آیت‌الله رئیسی، سرعت بسیاری از پروژه‌ها کُند بود، بیان کرد: سد معشوره در دولت سیزدهم تا ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و مجوز ماده ۲۳ آن نیز کسب شده است این در حالی است که قبل از دولت شهید آیت‌الله رئیسی پیشرفت آن دو درصد بود و مجوز ماده ۲۳ نیز نداشت، اخذ این مجوز را نیز می‌توان به‌نوبه خود بزرگ‌ترین اتفاق اعلام نمود که پس از سالیان متمادی انجام شد.
وی گفت: بیمارستان رازی شهرستان که یکی از بیمارستان‌های بزرگ غرب کشور است، در حال ساخت‌وساز بوده و اعتبارات مناسبی دارد؛ تصفیه‌خانه فاضلاب کوهدشت نیز پس از سال‌ها تعطیلی، اعتبارات خوبی جذب نموده و در دولت سیزدهم فعال شده است و به‌صورت منظم در حال تکمیل شدن می‌باشد و مشکلی ندارد.
مرادی تصریح کرد: پروژه پمپاژهای آب‌رسانی کشاورزی که بیش از ۲۲ سال عمر دارند، این‌ها هیچ‌گاه به بهره‌برداری نرسیدند، در دولت سیزدهم پمپاژ «چم‌کوشک طولابی» و «شیراوند» به بهره‌برداری رسید و «دیلاوند» نیز تا پایان سال انجام می‌شود و برای پمپاژ کوره‌دشت نیز قریب به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص‌یافته است.
فرماندار کوهدشت گفت: پروژه واریانت چنار (ادامه چهار خطه کوهدشت به خرم‌آباد) به طول قریب به پنج کیلومتر که در طول ۱۳ سال گذشته قبل از دولت شهید آیت‌الله رئیسی، ۱۰ درصد پیشرفت داشت از ۱۴۰۰ تا الآن قریب به ۸۵ درصد پروژه انجام‌شده است، البته کندی‌هایی وجود دارد که تذکرات لازم به پیمانکار ارائه شده است و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.
وی با اشاره به تقویت زیرساخت‌های حوزه آی‌تی و مخابرات در شهرستان، گفت: بیش از ۱۴ دکل BTS همراه اول و ایرانسل در طول این سه سال دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده و برخی نیز در حال تکمیل است؛ هم‌چنین در حوزه راهداری بیشترین اعتبارات را در سطح استان جذب کرده‌ایم.
مرادی با اشاره پیگیری‌های استاندار لرستان، نماینده مردم در مجلس و مجموعه فرمانداری، گفت: در روز نخست معارفه بنده به‌عنوان فرماندار، گفتمان‌سازی آزادراه- بزرگراه اربعین را مطرح کردیم، با ایجاد این مطالبه به‌حق برای مسئولان کشوری و استانی اتفاقات خوبی افتاده است و اعتبارات مناسبی به جاده‌های شهرستان کوهدشت تخصیص پیداکرده است و یک نمونه آن چهار خطه کوهدشت به سمت نعل شکسته است که به‌زودی فرایند آسفالت آن در فاز نخست انجام می‌شود، فاز بعدی نیز چهار خطه زانوگه به بلوران است و هم‌چنین تعریض جاده در دستور کار قرار خواهد گرفت.
فرماندار کوهدشت بیان کرد: در طول سه سال دولت شهید آیت‌الله رئیسی در حوزه وام‌های مشاغل خانگی بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان توسط دستگاه‌های مختلف شهرستان اعتبار به مردم تخصیص داده شده است.
وی با اشاره به برنامه‌های هفته دولت امسال گفت: در حوزه‌های کشاورزی و دام‌پروری اعتبارات خوبی در این راستا جذب‌شده است و در طول این هفته ۲۶۵ میلیارد تومان پروژه برای افتتاح داریم که بسیاری از آن پروژه‌ها فردا با حضور مسئولان استانی به بهره‌برداری می‌رسند.
مرادی با اشاره به اینکه دولت مکلف به خدمتگزاری مطلوب به مردم است، بیان کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی با رویکرد سلامت و امنیت حداکثری در کوهدشت به‌صورت مطلوب و بی‌نظیر برگزار شد.
فرماندار کوهدشت ضمن تقدیر از نماینده انقلابی شهرستان به جهت پیگیری‌ها و برگزاری جلسات با وزرای مختلف برای رفع مشکلات شهرستان، گفت: در حوزه فضای مجازی افرادی با اخذ مجوز حضور دارند، فعالیت‌های رسانه‌ای را که آینده‌ساز و امیدآفرین است انجام می‌دهند و در انعکاس فرهنگ و تمدن ناب این دیار تلاش می‌کنند.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از