حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
در میزگرد سفیرافلاک بررسی شد؛

هوشیاری جوانان انقلابی در خنثی کردن جنگ ترکیبی

هوشیاری جوانان انقلابی در خنثی کردن جنگ ترکیبی

هوشیاری جوانان انقلابی در خنثی کردن جنگ ترکیبی بسیار قابل توجه است به‌طوری که در اغتشاشات سال گذشته جوانان با همه توان توطئه و فتنه دشمن را خنثی کردند.

به گزارش سفیرافلاک، بعد از شکست دشمن در جنگ تحمیلی که علیه ایران به راه انداخت، طی این سال‌ها دست به ترور، تحریم، توطئه و فتنه‌هایی زده تا بتواند به اهداف شوم خود برسد اما هر بار با شکست همراه شده است.

در اغتشاشات سال گذشته به بهانه دفاع از حقوق زنان با سردادن شعار «زن، زندگی، آزادی» فتنه‌ای جدید را در دستور کار قرار دادند اما ملت ایران با آگاهی و بصیرتی که داشتند محکم‌تر از همیشه ایستادند و اجازه ندادند دشمن به هدف خود برسد.

چندین جوان انقلابی و غیرتمند ایران اسلامی سال گذشته در دفاع از امنیت جان خود را تقدیم کردند و اجازه ندادند دشمن بتواند هدف خود را اجرایی نماید، اگرچه دشمن سعی کرد تا التهابات را به فضای دانشگاه بکشاند و افکار جوانان را به سمت و سوی نقشه‌های شوم خود سوق دهد اما بازهم با شکست همراه شد.

در همین راستا میزگردی با حضور فعالان سیاسی اجتماعی و چند تن از مسئولان بسیج دانشجویی انجام شده است که مشروح آن را در زیر می‌خوانید.

 

تسلط بر فضای دانشگاه، هدف دشمن در جنگ ترکیبی بود

پویان پدرام معاون علمی بسیج دانشجویی لرستان اظهارداشت: دشمن در همه جا خصوصاً در فضای استکباری به دنبال انحصارگرایی است و سعی دارد تا بر دانشگاه به عنوان مبداء تحولات تسلط یابد، به‌طوری که در نظر داشت تا با تسلط بر فضای دانشگاه‌ها بتواند دانشگاه جدی و فعال را به یک دانشگاه سطحی تبدیل نماید و ابتذال، تحقیر و تاثیرگذاری را در دانشگاه‌ها رایج کنند.

وی افزود: در جنگ ترکیبی سال گذشته، دشمن بر فضای دانشگاه تمرکز کرده بود و تلاش کرد تا در این جنگ بتواند ناامیدی را در فضای دانشگاه و در بین جوانان رواج دهد و از فضای دانشگاه بتواند به فضاهای دیگر جامعه رود و اهداف شوم خود را پیاده کنند.

معاون علمی بسیج دانشجویی لرستان با اشاره به حضور مردم در پشتیبانی از نظام و خنثی کردن توطئه دشمنان، تصریح کرد: مردم همیشه پشتوانه نظام بوده و هستند و به عنوان سرمایه‌های اصلی نظام محسوب می‌شوند و همین حضور مردم در صحنه‌های مختلف سبب شده تا دشمن در بسیاری از توطئه‌ها شکست بخورد و عقب‌نشینی نماید.

 

دشمنان در جنگ ترکیبی سعی داشتند افکارعمومی را جهت‌دهی کنند

پدرام بیان کرد: دشمنان سال گذشته در جنگ ترکیبی سعی داشتند تا به افکار عمومی بتوانند جهت‌دهی مورد نظر خودشان را بدهند از همین رو از هر ابزاری استفاده کرده و به هر دروغی متوسل شدند ولی آگاهی و بصیرت مردم سبب شد تا توطئه دشمن که به بهانه دفاع از حقوق زنان بود، خنثی شود.

وی عنوان کرد: زمانی که دشمن روی رسانه دست می‌گذارد سعی می‌کند تا یک بحث را در فضای اجتماعی ایجاد کند و وقتی وارد این فضا شد، اقدام به فرافکنی می‌کند و سعی می‍‌کند تا با وارونه جلوه‌دادن همه چیز و برعکس کردن حقیقت و دروغ بتواند کاری کند تا افراد بیشتری در پازل دشمن قرار گیرند.

معاون علمی بسیج دانشجویی لرستان خاطرنشان کرد: دشمنان در اغتشاشات سال گذشته به خوبی متوجه شدند که ملت ایران همیشه پشتیبان نظام و ولایت هستند و این توطئه‌ها نمی‌تواند خدشه‌ای به نظام و انقلاب وارد نماید.

 

تلاش رسانه‌های بیگانه در اغتشاشات سال گذشته

 علی جابری فعال سیاسی اجتماعی و دبیر اسبق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی لرستان تصریح کرد: ایران در ایامی در سال گذشته با حوادث متعددی مواجه شد، حوادثی که در یک کلمه می‌توان آن را به فتنه ۱۴۰۱ نامگذاری کرد و بازخوانی اتفاقات سال گذشته بسیار مهم است.

وی افزود: سال گذشته یک خانم به نام مهسا امینی دچار یک عارضه شد و از دنیا رفت که رسانه‌های بیگانه تلاش کردند تا نشان دهند این خانم توسط جمهوری اسلامی کشته شد و تلاش کردند به جامعه القا کنند که این نظام مستبد است که با حقوق زنان مخالف است و با مواجه با یک خانم بی‌حجاب اقدامی صورت گرفته است در حالی که گزارشات پزشکی خلاف این ادعای دشمن بود.

فعال سیاسی اجتماعی و دبیر اسبق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی لرستان گفت: این خانم دچار حمله شده بود و گزارشات پزشکی نشان داد که این فرد در گذشته هم سابقه داشته و مشخص شد این ادعا از اساس کذب بوده و دشمن همه تلاش خود را به کار گرفته بود و برنامه‌ریزی کرد ولی در محاسبات اشتباه کردند.

جابری بیان کرد: دشمن از خیلی قبل‌تر شروع کرده بود تا فضای روانی جامعه را آماده کند و شایعاتی را در دستور کار قرار دادند که با فوت امینی، استارت کار را زدند و در ابتدا از کف خیابان شروع کردند و در دانشگاه هم التهاباتی مشاهده کرد، در برخی از دانشگاه‌ها که انتظار علم بالاست، عده‌ای که فریب خورده بودند از الفاضی استفاده می‌کردند که زیبنده دانشگاه نبود البته این اقدامات با واکنش‌هایی همراه بود.

 

موضع‌گیری برخی از سلبریتی‌ها، کار دشمن است

وی با بیان اینکه دشمنان احساس می‌کردند این اغتشاشات خیلی فراگیر است، یادآورشد: دشمن توهم زده بود و تمام توان و ظرفیت رسانه‌ای خود را پای کار آورد، لشکر سلبریتی‌های بی‌هویت که مدتها در بستر این کشور رشد کرده بودند و نان این کشور را خوردند اما در اغتشاشات سال قبل به منافع و امنیت لگد زدند و در آتش فتنه دمیدند به‌طوری که با توئیت و استوری‌ها از سوی هنرمندان و ورزشکاران نشان دادند که در زمین دشمن بازی کردند.

فعال سیاسی اجتماعی و دبیر اسبق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی لرستان عنوان کرد: در جنگ ترکیبی سال گذشته حتی برخی از بازیگران هالیوودی که شاید نام ایران را نمی‌توانستند به درستی تلفظ کند و شناختی نداشتند، علیه ایران موضع می‌گرفتند و با هشتگ‌هایی در این راستا زدند در واقع خود را نشان دادند و مشخص بود که یک پروژه صهیونیستی است که دشمن همه امکانات خود را پای کار آورد تا ضربه بزند.

جابری بیان کرد: همه مهندسی پیچیده‌ای که دشمن به کار برد، همه ظرفیت‌هایی را که پای کار آورده بود و تلاش‌هایی که در راستای براندازی به کار گرفت، با شکست همراه شد چون دشمن در محاسبات دچار اشتباه شده بود و محاسبه این بود که دشمن تصور کرده بود مردم ایران با این توطئه‌ها فریب می‌خورند.

وی اظهارداشت: در اغتشاشات سال گذشته عده اندکی فریب دروغ‌های دشمن را خوردند و به خیابان آمدند، ملتی ایران در پی شهادت تعدادی از مدافعان امنیت عزادار شدند که شهید عجمیان و علی‌وردی دو شهیدی بودند که با مظلومیت به شهادت رسیدند.

 

توطئه سال گذشته با هوشیاری جوانان مومن و انقلابی در دانشگاه‌ها خنثی شد

فعال سیاسی اجتماعی و دبیر اسبق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی لرستان با تاکید بر اینکه دشمن در اغتشاشات سال گذشته به هدف خود نرسید، افزود: دشمن احساس می‌کرد که ملت ایران ارزشها را رها می‌کنند و حس می‌کردند اگر به مقدسات توهین کنند و جوانان را به شهادت برسانند به هدفشان می‌رسند در حالی که ملت ایران با حضور و تجمعاتی که داشتند در دهان اینها زدند.

جابری با اشاره به دروغ‌های دشمنان عنوان کرد: ضدانقلاب و دشمنان سعی کردند با حربه‌ها و دروغ‌های رسانه‌ای خود، تجمعات بسیار اندک و چند نفره را از یک زوایه عجیبی تصویربرداری کرده و یا فیلم‌های گذشته را پخش می‌کردند برای اینکه نشان دهند جمعیت بالاست ولی همه به دروغ‌های کثیف انها پی بردند و نقاب از چهره پلید آنها برداشته شد و در نهایت دشمن رسوا شد و شکست خورد.

وی با بیان اینکه جنگ ترکیبی سال گذشته از کف خیابان شروع شد و به دانشگاه کشیده شد، گفت: توطئه سال گذشته با هوشیاری جوانان مومن و انقلابی که در دانشگاه‌ها حضور دارند خصوصاً بسیج دانشجویی شکست خورد لذا جریان دانشجویی رسالت بزرگی بر گردن دارد و در آینده درخشان انقلاب اسلامی این جریان به عنوان موتور پیشران حرکت و حلقه میانی راهبر، نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای را خواهد داشت.

 

تمرکز دشمن بر دانشگاه در جنگ ترکیبی

امیرمحمد دستجردی معاون علمی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهارداشت: ساختار جامعه متاثر از دانش، فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی است و دنیا به سمتی حرکت کرده که شیوه‌های تاثیرگذاری و القاء سخن به مخاطب در حال نوآوری است و ضدانقلاب هم در حال نوسازی شیوه‌های القاء سخنان خود است.

وی افزود: در این بین نقش دانشگاه و دانشجویان به عوان موذن‌های جامعه طبق فرموده رهبری و به عنوان کانون‌های علم نوآوری در سطح کشور بسیار پررنگ خواهد بود و با این جریانات می‌طلبد که دانشگاه‌ها یک تغییر رویه‌ای داشته باشند و صرفاً فقط به رسالت عامه خود که آموزش و پژوهش و خدمات اجتماعی است، اکتفا نکنند و سعی کنند مطابق با شیوه‌های نوین دنیا در کنار آموزش و پژوهش به مواردی از جمله بالا بردن موارد تحلیل و قدرت تفکر در سطح اذهان دانشجویی هم بپردازند.

معاون علمی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: وقتی دانشجو به عنوان موذن جامعه این توانایی را داشته باشد که به جای سوار شدن بر موج‌های بی‌اساس رسانه‌ای یا موج‌های بی‌اساس رسانه‌های ضدانقلاب، به تحلیل و بررسی در اصل موضوع بپردازد و بتواند موشکافانه خلاء‌هایی را که در رسانه نهفته شده را دسترسی پیدا کند، می‌تواند به عنوان قشری  تحصیل کرده، اثرگذاری زیادی بر جامعه داشته باشد.

دستجردی بیان کرد: رهبری بارها به این مورد اشاره کردند و  فرمودند نقش فضای حاکم بر دانشگاه‌ها و اذهان دانشجویی در ایجاد گفتمان‌سازی است و دانشجو می‌تواند تصمیم‌ساز باشد به این معنی که گفتمانی که در سطح دانشگاه ایجاد می‌شود شاید صرفاً در محیط دانشگاه باشد اما به مرور تبدیل به یک گفتمان درسطح جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جبهه ضدانقلاب آمریکایی صهیونیستی در ابتدا بسیاری از امورخود را با تاثیرگذاری مستقیم بر دانشگاه‌ها و سوق دادن اذهان دانشجویی به سمت التهاب قرار دادند، افزود: در نهایت با بصیرت جامعه انقلابی دانشجویی این پروژه دشمن با شکست مواجه شد.

معاون علمی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در سال‌های اخیر جنگ ترکیبی آمریکایی صهیونیستی با تمام توان خود هجمه‌هایی را علیه ساختار و فضای حاکم بر آن وارد کردند که اوج آن در سال گذشته روئیت شد که با عنایت خدا و هدایت رهبری و هوشیاری و بصیرت جبهه انقلاب و با پشتیبانی مردم به بدترین شکل هجمه‌های آنان شکست خورد.

دستجردی بیان کرد: در این جنگ‌هایی که دشمن به دنبال ایجاد التهاب در سطح جامعه بود، یکی از عناصری کلیدی رسانه بود که دشمن با همه توان به میدان آمد و حضور فعال رسانه‌ها، وجه تمایزی بود بر تهاجمات قبلی مانند استفاده از افراد مشهور در سطح رسانه در راستای گفتمان خودشان که در سال گذشته ثابت شد مردم ایران مردمی روشن‌فکر و بابصیرت و خوش‌فکر هستند و با شفاف‌سازی که از سوی جبهه انقلاب صورت گرفت بسیاری از مردم مسیر درست را پیدا کرده و عده‌ای که به خاطر هجمه‌‌ها راه را گم کردند با افزایش بصیرت به دروغ‌های رسانه‌ای بزرگ و شیادانه دشمن پی ببرند و به دامان انقلاب بازگشتند.

 

دشمن در جنگ ترکیبی به دنبال جنگ با وحدت بود

معاون علمی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: امسال جنگ ترکیبی در اذهان عمومی بی‌اعتبار شده بود و در حالی که دشمن تلاش کرد با تکنیک‌ها اذهان را به سمت التهاب ببرد اما موفق نبود و با شکست همراه شد و یکی از تکنیک‌های اساسی دشمن تکنیک دروغ و نیرنگ بود که دشمن با ترکیب این دو عنصر دروغ و انبوه‌سازی تمامی مولفه‌ها را در کنار هم می‌چیند و به جنگ با وحدت و اقتدار می‌آید و روز به روز بر سرمایه‌گذاری خود اضافه می‌کند و همین نشان می‌دهد که یکی از دلایل شکست آنهاست.

دستجردی عنوان کرد: شناخت شیوه‌های نوین دشمن یکی از موضوعات مهم است که مهمترین آنها جعل و دروغ‌پردازی است و رهبری تاکید کردند دشمن در رسانه‌ها، لشکرسازی کاذب می‌کند تا جایی که بتواند افراد را به سمت خود ببرد.

وی بیان کرد: رهبری فرمودند آنچه عظیم است حضور مردم در میدان‌های انقلاب است و وقایع این چند وقت، وجه‌تمایز خاصی داشت و دشمن سعی داشت با وارنه جلوه دادن، به اهداف خودش برسد که رهبری تاکید کرد این نشان دهنده واقعیت جامعه ما نیست و این جز دروغ‌سازی و لشکرسازی چیز دیگری نیست.

معاون علمی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: هر چیزی که با دروغ ادغام شود، به نابودی کشیده می‌شود و همین سبب شد تا پروژه و توطئه دشمن در جنگ ترکیبی سال گذشته شکست بخورد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از