حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
عضو هیات علمی دانشگاه لرستان:

وحدت جهان اسلام نتیجه راهیپمایی اربعین است

وحدت جهان اسلام نتیجه راهیپمایی اربعین است

عضو هیات علمی دانشگاه لرستان گفت: وحدت جهان اسلام یکی از آثار و نتایج راهیپمایی اربعین است که میلیون‌ها نفر در این مراسم معنوی شرکت می‌کنند و اتحاد خود را به دنیا نشان می‌دهند.

غلام‌حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به عظمت راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، اظهار داشت: مراسم اربعین یک مسئله چندوجهی است که از چندین ابعاد قابل بررسی است، مسئله اول اینکه برگزاری راهپیمایی اربعین ثابت می‌کند حق همیشه بر باطل پیروز است و پیروزی خون بر شمشیر همین است که این قیام تاریخی امام حسین(ع) تا ابد ماندگار است.

وی با اشاره به نمایش قدرت شیعیان در راهپیمایی بزرگ اربعین، افزود: در این مراسم که میلیون‌ها نفر از کشورهای مختلف جمع می‌شوند، در واقع مانور قدرت شیعه را به همه دنیا نشان می‌دهد و ثابت می‌کند که همه زائران هم‌صدا با هم امام حسین(ع) را فریاد می‌زنند و می‌گویند که به عشق سیدالشهدا(ع) قدم در این راه گذاشته‌اند.

عضو هیات علمی دانشگاه لرستان تصریح کرد: اگر راه و روش امام حسین(ع) را پیگیری و طی نمائیم و بتوانیم در این مسیر وفاداری خود را نشان دهیم، این سبب می‌شود که یکی از زمینه‌های ظهور فراهم گردد چرا که ظهور امام عصر(عج) زمانی رخ می‌دهد که همه زمینه‌ها و شرایط فراهم باشد.

حسینی وحدت جهان اسلام را یکی از آثار و نتایج راهیپمایی اربعین برشمرد و گفت: یکی دیگر از زمینه‌های فراهم کردن شرایط برای ظهور، وحدت شیعیان است که این اجتماع بزرگ وحدت را به همراه دارد و هر ساله می‌بینیم این مراسم پرشورتر از سال قبل برگزار می‌شود و زائران اربعین حسینی وحدت و همبستگی خود را به همه دنیا نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه روشنگری حضرت زینب(س) سبب ماندگاری قیام عاشورا شده است، عنوان کرد: در زمانی که قیام کربلا رخ داد، حضرت زینب(س) پرچمدار جهاد تبیین بود و با روشنگری که انجام داد توانست حقایق را به خوبی برای همه بشریت بیان نماید، بانوی بزرگی که صحنه کربلا را به شکل میدانی دیده بود و هر آنچه را که در این واقعه رخ داد را بیان نمود و اجازه نداد دشمنان این واقعه مهم و ماندگار عاشورا را وارونه نشان دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه لرستان یادآور شد: زائران اربعین حسینی با حضور در این مراسم معنوی نشان می‌دهند که تنها راه سعادت، حرکت در مسیر امام حسین(ع) است و باید در برابر ظالمان و زورگویان عالم ایستاد و با تاسی از مکتب حسینی به پیروزی رسید.

حسینی با اشاره به اینکه در مکتب حسینی می‌توان درس وفاداری و ایستادگی را به خوبی مشاهده کرد، ادامه داد: امام حسین(ع) و اهل‌بیت ایشان در واقعه کربلا سختی‌های زیادی را تحمل کردند اما نشان دادند که باید در برابر دشمن ایستاد تا به پیروزی رسید و در این مسیر جان خود را تقدیم کردند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از