حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/02/10 شمسی | 2024/04/29 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

وعده گازرسانی روستاهای «وزکور» تا پایان‌ سال

وعده گازرسانی روستاهای «وزکور» تا پایان‌ سال

پروژه گازرسانی به روستاهای منطقه «وزکور» در بخش کوهنانی کوهدشت که نیمه کار باقی مانده بناست تاپایان سال تکمیل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، تاکنون بسیاری از روستاهای لرستان از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند به طوری که تنها از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون گازرسانی به ۴۳۰ روستای استان انجام گرفته است اما هنوز اهالی برخی از روستاهای استان چشم‌انتظار رسیدن گاز به روستا هستند و در نبود گاز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

چندین روستای منطقه وزکور در بخش کوهنانی کوهدشت هنوز گازرسانی نشده و توقف عملیات گازرسانی به این منطقه، مردم را گله‌مند کرده است تا آنجا که در پیام‌های مردمی خواستار ادامه اجرای پروژه هستند.

برخی از اهالی روستاهای وزکور در پیام‌های مردمی مطرح کردند که کار گازرسانی به روستاهای این منطقه بیش از یک سال است که به حال خود رها شده است و هیچگونه کاری انجام نمی‌شود و مردم این منطقه محروم، چشم‌انتظار فعال شدن این پروژه و تکمیل گازرسانی این منطقه هستند.

دغدغه مردم وزکور بخش کوهنانی کوهدشت برای گازرسانی به روستاهای این منطقه ما را بر آن داشت تا از مسئولان مربوطه پیگیر آخرین وضعیت این پروژه گازرسانی شویم.

وعده گازرسانی روستاهای «وزکور» تا پایان‌ سال

هوشنگ شوکتی بخشدار کوهنانی کوهدشت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، در رابطه با وضعیت پروژه گازرسانی به بخش «وزکور» کوهنانی اظهار داشت: بناست پروژه گازرسانی به روستاهای «وزکور» ظرف مدت دو سال به سرانجام برسد که بخشی از آن سال گذشته توسط یک پیمانکار انجام گرفت اما میراث فرهنگی برای اجرای بخش دیگری از آن ممانعت کرد.

 

توقف پروژه گازرسانی وزکور توسط پیمانکار

وی افزود: از آنجا که مسیر گازرسانی باید دور زده می‌شد و هزینه انجام آن نیز افزایش پیدا می‌کرد، پیمانکار کار را تعطیل کرد و رفت اکنون اجرای آن مجدد در سایت شرکت گاز به مناقصه گذاشته شده است و منتظر هستند تا پیمانکار جدید پای کار بیاید که احتمالاً تا یک ماه آینده عملیات اجرایی آن مجدد از سر گرفته شود.

 

بخشدار بخش کوهنانی کوهدشت تعداد روستاهای گازرسانی نشده منطقه وزکور را حدود پنج روستا برشمرد و عنوان کرد: نهایتاً تا دو ماه آینده کار گازرسانی به این روستاها آغاز می‌شود، این پروژه کاملاً تعطیل نشده و منتظر پای کار آمدن پیمانکار جدید هستند.

 

وعده گازرسانی روستاهای «وزکور» تا پایان‌ سال

 

وی با اشاره به اینکه مسیر گازرسانی به این روستاها ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر است و تاکنون عملیات گازرسانی بخشی از آن انجام شده است، گفت: احتمالاً تا فصل زمستان کار گازرسانی به این روستاها به سرانجام برسد، البته روستاهایی که در مسیر قرار دارند زودتر گازرسانی می‌شوند.

 

کرم گودرزی مدیرعامل شرکت گاز لرستان نیز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، در رابطه با پروژه گازرسانی به روستاهای وزکور کوهدشت، اظهار داشت: حداقل زمان اجرای پروژه گازرسانی ۱۸ ماه است، برنامه گازرسانی این منطقه نیز برای ۳۸ روستا بوده که تاکنون ۱۸ روستا گازرسانی شده و مابقی نیز وارد سرویس می‌شوند.

 

تکمیل پروژه گازرسانی وزکور تا پایان سال

وی افزود: تا پایان سال مابقی روستاهای بخش وزکور گازرسانی می‌شوند اما سعی داریم تا قبل از شروع فصل سرد سال تعدادی از این روستاها گازرسانی و وارد سرویس شوند.

 

به گفته مدیرعامل شرکت گاز لرستان، بناست تا پایان امسال نه تنها پروژه گازرسانی به روستاهای وزکور بلکه پرونده گازرسانی به روستاهای واجد شرایط استان نیز بسته شود که امیدواریم این وعده عملی شود و در پایان سال شاهد بهره‌مندی اکثر مردم استان از نعمت گاز باشیم.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از