حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان مطرح کرد:

وقوع ۳۰ فقره حریق در عرصه‌های طبیعی لرستان

وقوع ۳۰ فقره حریق در عرصه‌های طبیعی لرستان

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۳۰ فقره حریق در عرصه‌های طبیعی لرستان رخ داده که بیشترین حریق‌ها مربوط به شهرستان کوهدشت و چگنی است.

بهروز دریکوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: امسال پوشش گیاهی نسبت به سال گذشته افزایش داشته و از طرفی هوا هم گرم‌تر شده از همین رو احتمال وقوع حریق در عرصه‌های طبیعی وجود دارد که از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده تا از وقوع حریق جلوگیری شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از ۱۵۰ نقطه بحرانی در استان شناسایی شده بود، اقداماتی در این مناطق صورت گرفت تا ابتدا از وقوع حریق پیشگیری شود و در صورتی که حریقی رخ داد با کمک نیروها، دهیاران و بخشداران، این حریق اطفاء شود.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تصریح کرد: امسال با گرم شدن هوا تاکنون بیش از ۳۰ فقره حریق در مراتع و جنگل‌ها رخ داده که شهرستان‌های کوهدشت و چگنی بیشترین حریق‌ها را دارند به طوری که بیش از ۷۰ درصدی حریق‌های امسال مربوط به این دو شهرستان است.

دریکوند بیان کرد: در مقایسه با سال گذشته، میزان حریق‌ها تا این فصل از سال افزایش یافته که توصیه می‌شود کشاورزان از آتش زدن زمین‌های کشاورزی خودداری کنند چون این کار علاوه بر از بین بردن خاک، ممکن است به زمین‌های اطراف و عرصه‌های طبیعی سرایت نماید و وسعت حریق گسترده شود.

وی یادآور شد: افرادی که در طبیعت حضور دارند از رها کردن زباله‌های شیشه‌ای و موادی که ممکن است بر اثر نور خورشید حریق ایجاد کنند، خودداری نمایند و اگر در هنگام حضور در طبیعت آتشی روشن کردند حتماً قبل از ترک محل، آتش را خاموش کنند.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خاطر نشان کرد: دمنده و وسایل مورد نیاز برای خاموش کردن حریق مهیا شده و همچنین رصد لازم صورت می‌گیرد ولی لازم است که در راستای حفاظت از عرصه‌های طبیعی همه تلاش‌ها را به کار گرفت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از