حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان:

پیاده‌روی زائران مشهد حرکت در مسیر ولایت است

پیاده‌روی زائران مشهد حرکت در مسیر ولایت است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: پیاده‌روی زائران مشهد مقدس حرکت در مسیر امامت و ولایت است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد طباطبایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام هشتم، اظهار داشت: حضور حضرت ثامن‌الحجج در سرزمین ایران سبب شد تا اینجا به عنوان سرزمین شیعیان و عاشقان اهل‌بیت (ع) قرار گیرد و هر ساله جمعی از ارادتمندان، نه فقط از جای‌جای ایران بلکه از کشورهای مختلف به شوق دیدن حرم مطهر راهی مشهد‌الرضا شوند.

وی افزود: مردم ایران از همان زمانی که امام رضا (ع) وارد ایران شدند تلاش نمودند که به پابوس ایشان بروند و این نشان‌دهنده محبت به اهل‌بیت(ع) است لذا این مسئله در سال‌های اخیر رنگ و بوی دیگری گرفته و هر ساله شاهد حضور بیشتر زائران در مشهد مقدس هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان تصریح کرد: ملت ایران علاوه بر اینکه در راهپیمایی بی‌نظیر و عظیم اربعین حسینی شرکت می‌کنند، پس از برگزاری این مراسم مهم، با پای پیاده خود را به آستان قدس می‌رسانند که این حرکت پیاده‌روی به سوی امام هشتم، حکایت از شوق، ذوق و ارادت مردم به این امام بزرگوار است.

طباطبایی با اشاره به ثواب و پاداش زیارت امام رضا (ع)، گفت: در روایات زیادی بر اجر زیارت امام هشتم در مشهد تاکید شده لذا نکته‌ای که در پیاده‌روی اربعین حسینی و نیز پیاده‌روی آخر ماه صفر به مشهدالرضا وجود دارد، این است که زائرانی که قصد این پیاده‌روی را دارند در واقع بیان می‌کنند که با تمام قدم‌هایشان به سوی خاندان امامت و ولایت حرکت کرده‌اند.

وی یادآور شد: در طول مسیر پیاده‌روی زائران شاید خستگی و سختی‌هایی وجود داشته باشد اما باز هم شوق حضور برای رفتن به مشهد مقدس دیده می‌شود که زائران با حضور در این مراسم با خود عهد می‌بندند که این قدم‌ها را در راه ظهور امام زمان (عج) محکم و استوار بردارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان افزود: این قدم‌های خسته که زائران به سوی مولایمان امام رضا (ع) برمی‌دارند باید به گونه‌ای باشد که سرانجام به سوی آخرین ذخیره الهی برداشته شود.

طباطبایی با تاکید بر اینکه خودسازی مهم‌ترین مسئله در مراسم پیاده‌روی زائران به سمت حرم مطهر است، گفت: باید توجه داشت که شیعه خودساخته می‌تواند همراه امامش باشد و در مسیری که امام گفته حرکت کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از