حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون هواشناسی لرستان خبرداد:

پیش‌بینی بارندگی و جاری شدن رواناب در لرستان

پیش‌بینی بارندگی و جاری شدن رواناب در لرستان

معاون هواشناسی لرستان با اشاره به وقوع بارش‌های پراکنده و رگباری در لرستان گفت: در نواحی سردسیر، کوهستانی و ارتفاعات استان بارش‌ها به شکل رگبار برف است.

زینب اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، در رابطه با وضعیت آب و هوای لرستان طی ساعات و روزهای آینده اظهارداشت: باتوجه به تحلیل نقشه‌های هواشناسی امروز جو منطقه نسبتاً پایدار است و پوشش ابر و گاهی افزایش سرعت باد پدیده‌های غالب استان است.

وی افزود: با توجه به حاکمیت شرایط ناپایدار بر جو لرستان، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به‌ تدریج برای اغلب نقاط استان علاوه بر افزایش پوشش ابر و گاهی وزش باد قابل ملاحظه تا نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

معاون هواشناسی لرستان با اشاره به وقوع بارش‌های پراکنده و رگباری در استان عنوان کرد: در نواحی سردسیر، کوهستانی و ارتفاعات استان بارش‌ها به شکل رگبار برف است و این بارش‌ها در نیمه شمالی استان نمود بیشتری دارد.

وی بیان کرد: اختلال در تردد، احتمال ایجاد رواناب، لغزندگی سطح جاده‌ها، کولاک برف در محورهای مواصلاتی، مه آلودگی هوا از جمله مخاطرات این سامانه بارشی در استان است.

اکبری با بیان اینکه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه لرستان جو نسبتاً آرامی دارد گفت: از نظر نوسانات دمایی نیز امشب قدری از شدت سرمای شبانه کاسته می‌شود اما باز هم دماهای زیر صفر و یخبندان را برای نقاطی از استان خواهیم داشت که مدیریت بهینه مصرف حامل‌های انرژی توصیه می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از