حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/02/11 شمسی | 2024/04/30 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

مشکلات ادامه‌دار کارگران نساجی بروجرد

مشکلات ادامه‌دار کارگران نساجی بروجرد

کارگران نساجی بروجرد خواستار رسیدگی به مشکلات کارخانه شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، بروجرد صنعتی‌ترین شهر استان لرستان است چرا که بیش از ۴۰ درصد از صنایع استان در این شهرستان واقع شده، کارخانه‌های بزرگی مانند داروسازی اکسیر، نساجی، کاشی‌سازی و صدها کارخانه بزرگ و کوچک که هر کدام برند بوده و در تولید نقش بسیار مهمی دارند.

اگرچه در سال‌های گذشته بسیاری از واحدهای تولید تحت تاثیر مشکلاتی قرار گرفته و برخی به تعطیلی کشانده شدند اما در دولت سیزدهم، مشکلات از پیش پای واحدهای تولیدی برداشته شد و این کارخانه گاهی بیشتر از ظرفیت به تولید ادامه دادند.

چند سالی است که نساجی بروجرد در گیر و دار مشکلاتی گرفتار شده است، کارخانه‌ای که بیش از ۳۰ سال با برند بودنش توانسته نه تنها تولیدات خود را در داخل کشور عرضه نماید بلکه بخش عظیمی از تولیدات به خارج از کشور هم فرستاده می‌شود.

طی این سال‌ها فازهای مختلفی به کارخانه نساجی بروجرد اضافه شده که با راه‌اندازی هر فاز جدید و طرح توسعه، صدها کارگر جدید به این مجموعه اضافه شده تا جایی که حدود ۲ هزار کارگر در این کارخانه وجود دارد.

در دی‌ماه سال گذشته بود که خبر تعدیل ۵۰۰ نفر از کارگران نساجی بروجرد به گوش رسید و برخی از مسئولان سعی داشتند تا این مسئله را تکذیب کنند ولی کارگران بارها بیان کردند که این موضوع صحت دارد.

مسئولان در صحبت‌های خود اعلام کردند که ۵۰۰ کارگر اخراج نشده بلکه قراردادشان تمام شده است و دیگر نیازی به حضور آن‌‌ها در کارخانه نیست.

این موضوع تا جایی پیش‌رفت که امام جمعه بروجرد چندین‌بار در خطبه نماز جمعه مشکل نساجی را مطرح کرده و خواهان رسیدگی مسئولان به این مشکل شده است.

اما این همه ماجرای کارخانه نساجی بروجرد نیست بلکه در اواخر اسفند سال گذشته، تعطیلات نوروزی کارخانه در آستانه سال نو آغاز شد ولی با پایان یافتن تعطیلات هنوز این کارخانه فعالیت خود را آغاز نکرده است.

این در حالیست که هرساله ۱۵ فروردین این کارخانه خط‌های تولید را راه‌اندازی کرده و کارگران مشغول به کار می‌شوند و هم‌اکنون با گذشت یک ماه از سال جدید، هنوز استارت فعالیت در این کارخانه زده نشده است.

مشکلات ادامه‌دار کارگران نساجی بروجرد

 

مسئولان مشکل نساجی را پیگیری کنند

یکی از کارگران نساجی بروجرد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: آخرین حقوقی که دریافت کردیم حقوق دی‌ماه بوده و هم‌اکنون دو ماه حقوق معوقه داریم که معلوم نیست چه زمانی پرداخت می‌شود.

وی افزود: تعداد زیادی از کارگران این کارخانه قراردادشان تا پایان اسفند بوده و با گذشت یک ماه از سال هنوز تکلیف مشخص نیست که چه زمانی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

این کارگر نساجی بروجرد تصریح کرد: پیگیری زیادی انجام دادیم که مشخص شود کی باید سر کار برویم ولی به ما گفته می‌شود خودمان اطلاع می‌دهیم و با گذشت ۳۰ روز از فروردین هنوز هیچ اطلاع‌رسانی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: آیا خود مسئولان می‌توانند چند ماه بدون حقوق و بیمه زندگی کنند؟ به همین خاطر از مسئولان انتظار می‌رود که به این مشکل رسیدگی کنند تا مشکل ما هم برطرف گردد و سال جدید را با فعالیت این کارخانه آغاز کنیم.

مشکلات ادامه‌دار کارگران نساجی بروجرد

 

مشکل نساجی  در حال پیگیری است 

عبدالعلی گیوه‌کی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: کارخانه نساجی بروجرد از ۲۸ اسفند تعطیل شده و هنوز فعالیت خود را در سال جدید آغاز نکرده است.

وی افزود: این کارخانه در سنوات اخیر مبالغی را از محل منابع داخلی بانک‌ها به‌عنوان تسهیلات دریافت کرده ولی هنوز مشکلات نقدینگی این شرکت مرتفع نشده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد تصریح کرد: در تماسی که با مدیر کارخانه صورت گرفت اعلام کرد که در سال جاری نیز جهت تهیه مواد اولیه به تسهیلات بانکی نیاز دارد که در این راستا اقداماتی صورت گرفته است.

گیوه‌کی بیان کرد: نساجی بروجرد در حال حاضر بالغ‌بر یک‌هزار و ۵۰۰ کارگر دارد و دو ماه حقوق بهمن و اسفند پرداخت نشده است و این تعطیلات اخیر نیز مازاد بر تعطیلات رسمی ایام نوروز بوده و تعطیلات توافقی محسوب می‌شود.

وی یادآورشد: به هر حال مشکلات این واحد تولیدی بررسی شده و به مسئولان هم اطلاع دادیم که با همکاری و اقدامات لازم بتوانیم هر چه زودتر این شرکت را به چرخه تولید باز گردانیم.

به هر حال انتظار می‌رود مشکلات این واحد تولیدی برطرف شود تا کارگران بتوانند دوباره مشغول به کار شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از