حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/07/25 شمسی | 2024/10/16 میلادی
تولید ۱۰۳ هزار تُن محصولات باغی در بروجرد
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد خبرداد:

تولید ۱۰۳ هزار تُن محصولات باغی در بروجرد

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: امسال ۱۰۳ هزار تُن انواع محصولات باغی در بروجرد تولید شده است.

جواد گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: در سطح شهرستان بروجرد ۱۳ هزار و ۱۷۵ هکتار باغ وجود دارد که امسال بیش از ۱۰۳ هزار و ۶۸۶ تُن انواع محصولات باغی تولید شد و  میزان تولید این محصولات نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: بروجرد در تولید هشت محصول باغی در لرستان رتبه اول را دارد که این محصولات، با کیفیت بالا تولید شده و حتی بخشی از تولیدات باغات مانند سیب به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد افزود: برهمین اساس ۶۰ درصد سیب لرستان در بروجرد تولید می‌شود، همچنین ۶۵ درصد آلو، ۷۵ درصد گیلاس، ۵۰ درصد هلو، ۴۵ درصد شلیل، ۴۰ درصد انگور و ۴۵ درصد بادام استان در این شهرستان تولید می‌شود.

گودرزی بیان کرد: ۲۳ درصد گردوی استان هم در بروجرد تولید می‌شود؛ بروجرد در تولید گردو رتبه دوم را در استان دارد ولی به دلیل شرایط آب و هوایی و خاک حاصلخیر، محصولات باغی بسیار مرغوبی تولید می‌شود که بخش قابل توجهی از  تولیدات باغی به استان‌های دیگر فرستاده می‌شود تا به صورت تازه‌خوری مصرف شود.

وی یادآور شد: البته در بروجرد ۹ هزار تُن ظرفیت سردخانه وجود دارد که مقداری از سیب‌های درجه یک ذخیره‌سازی می‌شود ولی سایر محصولات باغی مانند آلبالو و گیلاس قابلیت نگهداری ندارند و پس از برداشت، مصرف می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به احیای باغات، عنوان کرد: برخی از باغات برای بهره‌وری بالا و ثمردهی بیشتر نیاز به احیاء دارند که این موضوع در دستور کار قرار دارد و هر ساله با اقداماتی که انجام می‌شود، مقداری از باغات احیاء و نهال‌های جدیدی جایگزین می‌شوند.

گودرزی با بیان اینکه بزرگ‌ترین گلخانه دولتی غرب کشور در بروجرد در دست احداث است، گفت: وسعت این گلخانه ۴۸ هکتار است، سالانه ۱۵ هزار تن محصول در این گلخانه تولید می‌شود و با احداث این گلخانه میزان تولید محصولات افزایش خواهد یافت که در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از زیرساخت‌های این پروژه اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه فضای گلخانه‌‌ای علاوه بر اینکه در افزایش میزان تولید محصولات نقش مهمی دارد، در راستای ایجاد اشتغال نیز موثر است از همین رو مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از