حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/14 شمسی | 2024/08/04 میلادی
دبیر قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه لرستان مطرح کرد:

۱۶۲ انصراف از سقط‌ جنین در طرح نفس

۱۶۲ انصراف از سقط‌ جنین در طرح نفس

دبیر قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه لرستان گفت: طی یک‌سال از سقط ۱۶۲جنین در طرح نفس جلوگیری شده است.

لیلا شریعت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: در راستای اجرای طرح جوانی و افزایش جمعیت، در مرداد ماه سال گذشته مراکزی با عنوان نفس راه‌اندازی شد که از سقط‌های جنین جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: در استان ۱۲ مرکز نفس در شهرهای استان راه‌اندازی شده که تاکنون ۱۸۱ نفر به این مراکز مراجعه کردند و مشاوره لازم به این خانواده‌ها داده شده تا از سقط جنین منصرف شوند.

دبیر قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه لرستان تصریح کرد: طی یک‌سال گذشته ۱۶۲ مورد انصراف از سقط در راستای اجرای این طرح در انجام شده و هدف از اجرای طرح این است که خانواده‌ها‌یی که به هر دلیل قصد سقط جنین دارند با مراجعه به این مراکز از سقط جنین خودداری می‌کنند.

شریعت بیان کرد: سال گذشته اولین نوزاد این طرح متولد شد و طی یک‌سال گذشته ۳۵ نوزاد در این مراکز متولد شده‌اند و استمرار این طرح می‌تواند نقش مهمی در افزایش جمعیت داشته باشد.

وی با اشاره به خدمات لازم در اجرای این طرح گفت: ارائه مشاوره، ویزیت رایگان و برخی از درمان‌ها در این مراکز به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود و در این راستا نیز ۱۰ مرکز مشاوره ازدواج در استان وجود دارد که خدماتی در زمینه جوانی جمعیت داده می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از