حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان:

۱۶ هزار واحد فرسوده در لرستان ساماندهی می‌شود

۱۶ هزار واحد فرسوده در لرستان ساماندهی می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۱۶ هزار و ۵۵۴ واحد از بافت فرسوده لرستان طی ۴ سال باید نوسازی و بهسازی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، بهزاد شاکرمی امروز در حاشیه بازدید از بافت‌های فرسوده شهر خرم‌آباد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: به منظور اجرای نهضت ملی مسکن، راه و شهرسازی لرستان موظف به بازسازی و بهسازی ۲ هزار و ۵۱ هکتار بافت فرسوده در استان است که طی چهار سال ۱۶ هزار و ۵۵۴ واحد باید ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه برای تحقق ساماندهی بافت فرسوده سه مشوق تخصیص یافته است گفت: در حوزه شهرسازی و شهرداری خدماتی از قبیل تخفیف هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی و خدمات نظام مهندسی، مشوق‌هایی برای متقاضیان در نظر گرفته شده است و همچنین افزایش تراکم از یک و دو طبقه بسته به نوع بافت و کوچه لحاظ می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان عنوان کرد: در بحث بسته‌های مالی نیز وام پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی پرداخت می‌شود که یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال آن هیچ سود بانکی ندارد و مابقی آن نیز در قالب وام نهضت ملی مسکن پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون محدودیتی برای پرداخت تسهیلات مذکور وجود ندارد گفت: این مشوق‌ها از جمله پرداخت تسهیلات بدون سود مربوط به امسال است و برنامه سال آینده هنوز مشخص نیست و انتظار می‌رود مردم برای استفاده از این فرصت اقدام کنند.

شاکرمی تصریح کرد: شهرداران استان لرستان می‌توانند مشوق و بسته‌های تشویقی خاص هر شهر را پیشنهاد دهند تا پس از طرح و تصویب در کمیسیون ماده ۵ و ستاد بازآفرینی شهری اعمال شود، همچنین از شهرداران تقاضا داریم پروانه‌های صادره در بافت فرسوده را در سامانه شرکت بازآفرینی ایران بارگذاری کنند زیرا این عملکرد توسط وزارت کشور بررسی و در ارزیابی شهرداران اعمال می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از