حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/07/18 شمسی | 2024/10/09 میلادی
۲ میلیون نفرساعت آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند
مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان:

۲ میلیون نفرساعت آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند

مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: در نیمه اول امسال بیش از ۲ میلیون نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، علی پاشایی ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای که در فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای در راستای ارائه آموزش‌های لازم و مهارت در رشته‌های مختلف، همه تلاش خود را به کار گرفته و هرساله علاقمندان زیادی این آموزش‌ها را فرا می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در نیمه اول امسال ۲ میلیون و ۱۲۴ هزار نفرساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند، افزود: با ارائه این آموزش‌ها بیش از ۱۰۹ درصد از برنامه آموزش مهارت تحقق یافته است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان تصریح کرد: از دیگر اقداماتی که در دستور کار قرار دارد، تهیه سند مهارت در استان است که توسعه مهارت، شناسایی ظرفیت‌ها و بررسی مشکلات از مهم‌ترین اهداف این سند است.

پاشایی با تاکید بر ضرورت توسعه آموزش‌های مهارتی، بیان کرد: این آموزش‌ها منجر می‌شود تا افراد مهارت لازم را کسب کنند و بتوانند با کسب مهارت، مشغول به کار شوند، از همین رو تلاش‌ می‌شود تا از آمار بیکاری کاسته شود.

در ادامه مسلم مرادی فرماندار بروجرد گفت: لازم است که همه افراد جامعه دارای مهارت باشند که باید تلاش کرد تا مهارت‌های نوین آموزش داده شود و نسل جوان و افرادی که دنبال شغل هستند این مهارت را فراگیرند تا مشغول به کار شوند.

وی یادآور شد: باید ابزار و مکان مناسب برای افراد جویای مهارت فراهم شود تا افرادی که مهارتی را کسب می‌کنند با دریافت تسهیلات بتوانند برای خود شغلی ایجاد کنند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از