حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/07/16 شمسی | 2024/10/07 میلادی
۸۰تُن سیب پادرختی از باغداران خریداری شد
مدیرکل تعاون روستایی لرستان:

۸۰تُن سیب پادرختی از باغداران خریداری شد

مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت: ۸۰ تُن سیب درجه سه از باغداران لرستان به صورت حمایتی خریداری شد.

غلامعلی فتحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: خرید حمایتی و تضمینی برخی از محصولات کشاورزی و باغی یکی از اقدامات تعاون روستایی است که این برنامه به منظور حمایت از کشاورز و باغدار انجام می‌شود.

وی افزود: باتوجه به فصل برداشت سیب، مرکزی در بروجرد برای خرید حمایتی از باغداران راه‌اندازی شده که باغداران می‌توانند سیب‌های درجه سه و پادرختی را به قیمت هر کیلو ۴ هزار و ۵۰۰ تومان به این مرکز تحویل دهند.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان تصریح کرد: تاکنون تعدادی از باغداران سیب‌های خود را به این مرکز تحویل داده که بیش از ۸۰ تُن سیب از باغداران خریداری شده است و مابقی باغدارانی که تمایل دارند، می‌توانند سیب‌های درجه سه را به این مرکز تحویل دهند.

فتحی بیان کرد: سیب‌های درجه سه برای فرآوری به صنایع‌تبدیلی تحویل داده می‌شود البته بخش قابل توجهی از این سیب‌ها به استان‌های دیگر فرستاده می‌شود تا به پوره یا فرآورده‌های دیگری تبدیل شوند و خرید حمایتی سبب می‌شود تا از هدررفت و ضایعات محصولات تولیدی جلوگیری شود.

وی از ذخیره‌سازی میوه شب عید خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه در لرستان سیب‌های تولیدی بسیار باکیفیتی تولید می‌شود از همین رو بخشی از سیب‌های باکیفیت درجه یک در سردخانه‌های استان نگهداری می‌شود و در شب عید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان عنوان کرد: سال گذشته ۲۰۰ تُن سیب در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شد و امسال هم ذخیره‌سازی در دستور کار قرار دارد ولی به دلیل اینکه برداشت سیب در بروجرد ادامه دارد، رقم ذخیره‌سازی فعلاً مشخص نیست.

فتحی بیان کرد: امسال بالغ‌بر ۱۶۷ هزار تُن محصول کشاورزی شامل گندم، کلزا، جو، کاملینا از کشاورزان خریداری شد که ۴۶ مرکز خرید این محصولات را انجام دادند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از