حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون میراث فرهنگی لرستان:

۸۵ روستای لرستان گردشگرپذیر است

۸۵ روستای لرستان گردشگرپذیر است

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۸۵ روستای لرستان گردشگرپذیراست که دوره‌های توانمندسازی جوامع محلی در تعدادی از این روستاها برگزار خواهد شد.

حجت عباسیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: بسیاری از روستاهای استان لرستان جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، معماری و سبک زندگی دارند که برای گردشگران بسیار جذاب است و این روستاها می‌توانند مقصد گردشگران باشند.

وی افزود: در حال حاضر ۸۵ روستای لرستان قابلیت گردشگری دارند که جاذبه‌های گردشگری در این روستاها وجود دارد و ۱۲۰ روستا هم وجود دارد که امکان ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی دارند و این روستاها در مسیر روستاهای گردشگرپذیر قرار دارند که می‌توانند در جذب گردشگر برای روستاهای مذکور موثر باشند.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان تصریح کرد: در همین راستا برای توسعه گردشگری در روستاهای لرستان، دوره‌های توانمندسازی جوامع محلی آغاز شده که اولین دوره در روستای کپرجودکی بروجرد برگزار شد.

عباسیان بیان کرد: در این دوره‌ها، افراد روستا با مزایای جذب گردشگر آشنا می‌شوند و تلاش می‌شود تا با برگزاری این دوره‌ها، همه افراد روستاها برای جذب گردشگر که می‌تواند در توسعه و آبادانی روستا هم موثر باشد مشارکت کنند که در نظر داریم هر ماه در دو روستا این دوره توانمندسازی اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ روستای هدف گردشگری در استان وجود دارد، گفت: علاوه بر این تعداد روستا، چهار روستای دیگر در استان که قابلیت‌های گردشگری زیادی دارند مشخص شده که این روستاها هم با تشکیل پرونده و ارسال به وزارتخانه، بررسی شوند و در صورت موافقت به روستاهای هدف گردشگری اضافه شود.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان خاطر نشان کرد: تلاش می‌شود تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم و رفع مشکلات در روستاهایی که جاذبه‌های گردشگری دارند، فرصت‌های گردشگری مهیا شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از