حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان:

131 هزار وصایا و خاطرات شهدا جمع‌آوری شد

131 هزار وصایا و خاطرات شهدا جمع‌آوری شد

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: 131 هزار اسناد اعم از وصایا، خاطرات و دست‌نوشته شهدا جمع‌آوری شده است.

به گزارش سفیرافلاک سردار مرتضی کشکولی صبح امروز در کنگره ملی شهدای لرستان که در دهکده مقاومت برگزار شد، اظهارداشت: کنگره ملی شهدای استان لرستان از دی‌ماه ۱۳۹۹ شروع شد و عمده کار در دو سال اخیر شدت گرفت و از همان روز اول ساختاری بسته شد که ریاست شورای سیاستگذاری با نماینده ولی‌فقیه و رئیس ستاد کنگره و دبیر کل کنگره که سپاه است، همه دستگاه‌ها، نهادها و مردم با مشارکت مجموعه کارهایی را انجام دادند.


وی افزود: اولین کار با جمع‌آوری ۱۳۱ هزار اسناد اعم از وصایا و خاطرات و دست‌نوشته بود که حدود ۷۰ درصد جمع شده و ۴ هزار و ۶۰۰ عکس منتشرنشده از شهدا و جبهه که خود این گنجینه‌ای است که باید به آن پرداخته شود و تبدیل این‌ها به ۴۰ مستند رادیویی و تلویزیون که هر شب پخش می‌شود هم برای ماندگاری تاریخ و نسل‌های بعدی و هم اینکه بهره‌برداری شود.


فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان تصریح کرد: کار خوبی که انجام شد تشکیل هسته همکاری نویسندگان و ویراستاران است که ۵۲ نویسنده و پژوهشگر حول محور کنگره شناسایی و ساماندهی شدند و تولیداتی داشتند که این دستاورد مهمی بود و ۱۲ شاعر و هشت نمایش‌نامه نویس ساماندهی گردید که چشمه جوشانی است.


سردار کشکولی بیان کرد: آموزش ۱۸۷ نفر از همین اعضا در ۱۵ کارگاه آموزشی از دیگر اقدامات است که چه چیزهایی تولید شود، همچنین تألیف ۲۰۰ کتاب متنوع شعر، داستان، کودک، عملیات‌ها، بمباران‌ها انجام‌شده است.


وی عنوان کرد: برای مشارکت‌جویی مردم نیز بیش از ۲ هزار و ۱۳۶ یادواره شهدا برگزارشده است و در مهرماه پنج اجلاسیه در همین راستا برگزار شد که اجلاسیه شهدای روحانی، عشایر وزن، برای اولین بار در استان ما اجلاسیه جاویدالاثرها و شهدای دانش‌آموز برگزارشده است که هرکدام امروزه هم مورد هجمه دشمن هستند و هم ما بناست که توجه ویژه‌ای به این قشرها کنیم که این‌ها را به این منظور در استان برگزار کردیم.


فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: در فضای مجازی با راه‌اندازی ۱۵ پویش مجازی و تهیه ۲۰ قسمت پویانمایی و چاپ ۴ هزار و ۵۰۰ پوستر شهید انجام‌شده است.


سردار کشکولی بیان کرد: به نام ۶۵۵۵ شهید استان لرستان نیز خدمات زیادی انجام‌شده است به‌طوری‌که کسبه و بازار ۶۵۵۵ خدمت رایگان انجام دادند و هرکسی یک کالا برای جهیزیه نیازمندان دادند که درمجموع ۱۱ هزار و ۷۰۰ جهیزیه به نام شهدا اهدا شد.


وی خاطرنشان کرد: خدمات درمانی، سفر رایگان به مشهد و کربلا، برگزاری مسابقات ورزشی، ۱۵۰ کرسی مناظره دانشجویی با موضوع شهادت، حمایت از ۱۴ پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی دانشگاه و اجرای ۱۰۰ سرود و تئاتر خیابانی، افتتاح ۱۱ بوستان و پارک بانوان به نام شهدا انجام شد.


سردار کشکولی افزود: روز اول قرار بود بیش از ۴۳ هزار اقدام انجام شود ولی این عدد ۱۰ ها برابر شد که با هم‌افزایی بین دستگاه‌ها بوده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از