حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/02/31 شمسی | 2024/05/20 میلادی
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

۲۰ هزار رای‌اولی لرستانی در انتخابات شرکت می‌کنند

۲۰ هزار رای‌اولی لرستانی در انتخابات شرکت می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: ۲۰ هزار رای‌اولی لرستانی در انتخابات اسفندماه شرکت می‌کنند و باید تلاش کرد تا میزان مشارکت افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، رضا عزتی در اولین جشنواره علمی و پژوهشی فرهنگیان لرستان که در کانون بسیج بروجرد برگزار شد، اظهارداشت: در دهه‌فجر از همه مدیران خواسته شده که توجه ویژه به دهه‌فجر داشته باشند و می‌خواهیم انقلابی در انقلاب دهه‌فجر ایجاد کنیم و فضاسازی که در دهه ۶۰ در مدارس ایجاد شد را بتوانیم همانگونه ایجاد نمائیم.

وی افزود: هر روز در ۴ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان باید جشن انقلاب برگزار شود و لازم است که دستاوردهای نظام و انقلاب را نشان دهیم چرا که دانش‌آموزان به دنبال هویت خود هستند و این جشن‌ها باشکوه برگزار شود، علاوه بر این نیز در این جشن‌ها سرودهای انقلابی و حماسی دهه‌فجر باید پخش شود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: گاهی دستاوردها به خوبی در بین نسل جوان بازگو نمی‌شود و باید از این فرصت دهه‌فجر برای بیان دستاوردها استفاده کرد که این بزرگ‌ترین خدمت به نسل جدید است.

عزتی با اشاره به دستاردهای انقلاب در حوزه آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی ۹۸ درصد است در حالی که قبل از انقلاب این رقم فقط ۴۰ درصد بوده است و در آن زمان جایی برای تحصیل محرومان وجود نداشت.

وی عنوان کرد: در استان به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، امروز چندین مدرسه وجود دارد که هر مدرسه فقط یک دانش‌آموز مشغول به تحصیل است، همچنین ۱۶۵ مدرسه با سه دانش‌آموز داریم که همه این‌ها نشان‌دهنده توجه انقلاب به امر آموزش است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی ۹۸ درصد، در مقطع متوسطه اول ۹۲ درصد و در مقطع متوسطه دوم ۸۸ درصد است.

عزتی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران جایگاه خاصی برای بانوان قائل شده تا جایی که از ۲۷ هزار معلم، ۱۶ هزار و ۵۰۰ معلم زن است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف در امر مدرسه‌سازی گفت: در راستای مدرسه‌سازی امسال تحولی در استان ایجاد شد به‌طوری که در طرح شهید پناهی ۱۶۸ مدرسه بالای ۱۰ نفر ساخته شد که تاکنون ۵۰ مدرسه افتتاح و مابقی تا پایان سال افتتاح می‌شود و همزمان با دهه‌فجر نیز ۴۰ مدرسه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان افزود: در فضای نشاط و شاداب‌سازی طرح شهید عجمیان نیز ۴۰۰ مدرسه در قالب ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس بهسازی شد که این موارد بسیار بی‌نظیر بوده است.

عزتی یادآورشد: در راستای اعطای تسهیلات به فرهنگیان ۲۵۳ میلیارد تومان پرداخت شد، علاوه بر این نیز ۱۶۰ میلیارد تسهیلات دیگر و همچنین ۹۰ میلیارد تومان کارت اعتباری به فرهنگیان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در حوزه تربیت‌بدنی، انقلابی در مدارس ایجاد شد تا جایی که ۸۴ فضای ورزشی در این مدت دو ساله افتتاح و ۳۵ فضای دیگر در دهه‌فجر افتتاح می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به انتخابات گفت: در انتخابات به‌جز راهبردهای رهبری هیچ راهبردی نداریم و معلمان در راستای ایجاد افزایش مشارکت باید تلاش نمایند.

عزتی خاطرنشان کرد: امسال۲۰ هزار و ۸۰۰ رای‌ اولی در استان برای نخستین‌بار در سرنوشت کشور مشارکت می‌کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از