حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/02/17 شمسی | 2024/05/06 میلادی
معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان:

۲۵۰۰ کیلومتر آتش‌بُر در لرستان ایجاد می‌شود

۲۵۰۰ کیلومتر آتش‌بُر در لرستان ایجاد می‌شود

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: در راستای کاهش حریق در مناطق جنگلی، ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آتش‌بُر در استان ایجاد می‌شود.

بهروز دریکوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: خوشبختانه امسال وضعیت بارش‌ها بسیار رضایت‌بخش بوده که این بارش‌ها سبب افزایش پوشش گیاهی می‌شود و باتوجه به اعلام هواشناسی مبنی بر بارش‌هایی در اردیبهشت ماه، پوشش گیاهی مضاعف‌تر می‌گردد.

وی افزود: در راستای پیشگیری از حریق در مناطق جنگلی و طبیعی، اقداماتی در دستور کار قرار گرفته که از جمله ایجاد آتش‌بُر است و از هم‌اکنون ایجاد آتش‌بُر در شهرهای جنوبی آغاز شده و در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آتش‌بُر ایجاد می‌شود.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تصریح کرد: بخشی از هزینه مورد نیاز برای ایجاد آتش‌بُر از طریق اعتبارات دولتی و بخشی هم با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی تامین شده که هدف اصلی این است که با این اقدامات، گستره حریق با گرم شدن هوا کمتر شود.

دریکوند با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۹۷ فقره حریق در استان رخ داده است، تصریح کرد: این تعداد حریق در وسعت یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر به وقوع پیوسته که اگر اقدامات پیشگیرانه و آتش‌بُر نبود، ممکن بود این میزان حریق تا وسعت ۵۰ هزار هکتار هم برسد.

وی نقاط بحرانی حریق در لرستان را ۱۵۰ نقطه اعلام کرد و گفت: این نقاط بحرانی، بیشتر در مناطق جنگلی هستند که به صورت مستمر رصد و پایش صورت می‌گیرد.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خاطرنشان کرد: سال گذشته مجوز بالگرد هوایی برای اطفاء حریق در استان اخذ شد که قرار بود با استقرار این بالگرد، در صورت وقوع هرگونه حریق در استان‌های مجاور، پوشش داده شود که انتظار می‌رود با گرم شدن هوا، این بالگرد در استان مستقر شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از