حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
کارشناس فضای مجازی:

استقلال شبکه ملی اطلاعات یک ضرورت است

استقلال شبکه ملی اطلاعات یک ضرورت است

کارشناس فضای مجازی گفت: استقلال شبکه ملی اطلاعات یک ضرورت است که باید در دستور کار قرار گیرد.

همایون رهبران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: یکی از شعارهای مبنایی ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، استقلال است که این استقلال فقط در حوزه سیاسی و فرهنگی نیست بلکه همه بخش‌ها را شامل می‌شود.

 وی با اشاره به تحریم‌های دشمن علیه کشور، افزود: ملت ایران با ایستادگی، تحریم‌های دشمن را بی‌اثر کرده و گفتمان ما می‌توانیم، ترویج و گسترش یافته است و در واقع ملت ایران از این فرصت در جهت حل مشکلات استفاده کرده است.

کارشناس فضای مجازی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، تصریح کرد: سال‌هاست که دلسوزان دغدغه راه‌اندازی این شبکه را دارند که سرور آن در داخل باشد تا مدیریت گردد چرا که وقتی مدیریت فضای مجازی در اختیار بیگانگان است برای کشور می‌تواند آسیب‌زا باشد به طوری که از ولنگاری فضای مجازی شاهد شعله‌ور شدن آتش اغتشاشات و دیگر مشکلات بودیم.

رهبران بیان کرد: اختلالات اینترنت سبب شد تا فعالیت بسیاری از کشورها مختل شود ولی در ایران مشکلی رخ نداد لذا باید بتوانیم کاری کنیم که شبکه ملی اطلاعات هم استقلال داشته باشد.

وی یادآورشد: ما از فضای مجازی آسیب‌های زیادی دیدیم چون مصرف‌کننده بودیم و آنگونه که دوست دارند فضای مجازی را مدیریت می‌کنند و باید فضایی داشته باشیم که وابستگی نداشته باشد و در این راستا هم استقلال خود را نشان دهیم‌.

کارشناس فضای مجازی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از ولنگاری فضای مجازی سوءاستفاده می‌کنند و وابستگی به اینترنت جهانی تهدیدیست که ممکن است صدها و هزاران مشکل را به همراه داشته باشد.

انتهای خبر /

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از