حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
امام جمعه موقت خرم‌آباد:

امام راحل خودباوری در جوانان را گسترش داد

امام راحل خودباوری در جوانان را گسترش داد

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: امام راحل خودباوری را در میان جوانان گسترش داد و همین سبب شد تا جوانان در عرصه نظامی، پزشکی، مهندسی و سایر بخش‌ها به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یابند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهروز شمسی‌فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با اشاره به سالروز ارتحال امام راحل اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) از نظر علوم حوزوی صاحب نظر بودند، از بُعد عرفانی، علمی، عبادی نیز در جایگاه والایی قرار داشتند و همچنین در فلسفه، سیاست و مدیریت بسیار توانمند بوده که توانست قیام نماید و انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برساند.

وی احیای معارف دینی را یکی از دستاوردهای مهم امام راحل برشمرد و افزود: امام با پشتیبانی مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران قیام کرد که بسیار مردمی و مردم‌دار بودند و تسلط زیادی بر  معارف دینی داشتند که در این مسیر با الهام گرفتن از قرآن، سنت و قیام سیدالشهدا(ع) توانست علیه ظلم و ستم برخیزد و دین و معارف دینی را در جامعه احیا کند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد تصریح کرد: امام راحل احیای دین و اسلام ناب محمدی را در دستور کار داشت لذا احیای ارزش‌های دینی و اسلامی را در جامعه زنده کرد و به مسلمانان عزت بخشید و آزادی و هویت واقعی را به آن‌ها برگرداند.

شمسی‌فر بیان کرد: اداره جامعه و حکومت براساس دین از دیگر دستاوردهای مهم امام راحل بود و امام خمینی(ره) نشان داد که جامعه را می‌توان با دستورات دینی اداره کرد.

وی یادآورشد: امام راحل خودباوری را در میان جوانان گسترش داد و همین سبب شد تا جوانان در عرصه نظامی، پزشکی، مهندسی و سایر بخش‌ها به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یابند، همچنین مبارزه با استکبار، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دفاع از مظلومان عالم از دیگر دستاوردهای ایشان بود که تلاش کرد تا استقامت و بردباری در مسیر حق را یاد دهد و در مجموع سبب دمیدن روح عزت در جهان اسلام شد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد عنوان کرد: امام راحل سبب شد نه فقط ملت ایران به جایگاه اصلی و واقعی خود برسد و به عزت دست یابد بلکه در جوامع اسلامی این مسیر را باز کرد و کشورهای زیادی از این رفتار الگو گرفتند به طوری که می‌بینیم جوانان کشورهای اروپا و آمریکا امروز همان صحبت‌های امام را بیان می‌کنند که در واقع امام خمینی(ره) راه را به آزادی خواهان جهان نشان داد.

شمسی‌فر خاطرنشان کرد: روز به روز شاهد اقتدار و قدرتمند شدن جبهه مقاومت هستیم و امام خمینی(ره) مقدمات قیام ظهور را فراهم کرد و امیدواریم روزی برسد که حکومت جهانی امام عصر(عج) برقرار شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از