حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
استاندار لرستان خبر داد:

به‌کارگیری ۳۶۰۰ نفر در ۸۴ پروژه اقتصادی لرستان

به‌کارگیری ۳۶۰۰ نفر در ۸۴ پروژه اقتصادی لرستان

استاندار لرستان گفت: ۸۴ پروژه اقتصادی با سرمایه‌گذاری بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و ظرفیت اشتغال بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر به طور مستقیم در لرستان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، ابوطالب شفقت ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی‌الغدیر خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: هفته دولت گرامیداشت یاد و خاطره شهداست و به تعبیر مقام معظم رهبری فرصت بسیار باارزشی برای خودارزیابی و ارائه گزارشاتی که کارکنان دولت و کارگزاران نظام برای مردم انجام داده‌اند.

وی افزود: در چند روز گذشته از هفت شهرستان استان بازدید شده و ۸۴ پروژه اقتصادی با سرمایه‌گذاری بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و ظرفیت اشتغال بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر به طور مستقیم افتتاح شده است.

استاندار لرستان تصریح کرد: کلنگ‌زنی ۱۰ پروژه به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار بینی شده، بهره‌برداری از ۵۰۷ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان، بهره‌برداری از ۲۰ پروژه عمرانی در حوزه بهداشت در یک ماه گذشته، بهره‌برداری از ۲۴۲ پروژه صنعتی، کشاورزی و گردشگری در طول یک‌سال گذشته از جمله اقدامات انجام شده در استان است.

وی بیان کرد: برای پیشرفت و توسعه استان با مشارکت نخبگان، مدیران و کارکنان استان در چارچوب رویکرد ملی، سند بالادستی کشور و رویکرد سیاست‌گذاری مقام معظم رهبری سند پنج ساله استان تدوین شده و این سند در راستای برنامه هفتم کشور و برش استانی است که در آن سند راهبردی اشتغال و تولید که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده در خرداد ماه امسال ابلاغ شد.

شفقت عنوان کرد: بسیاری از کارها در استان به نتیجه رسیده اما کارپروژه‌های بسیاری مانند پارسیلون و سیمان خرم‌آباد انجام نشده و به دنبال این هستیم که بتوانیم این پروژه‌ها را نتیجه برسانیم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه مهم‌ترین الزامات ما منابع است گفت: پایه بودجه استان پایین است که این موضوع باید با همکاری مسئولان استانی پیگیری شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از