حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
یادداشت:

حاج قاسم، ناجی مظلومان عالم

حاج قاسم، ناجی مظلومان عالم

امام جمعه موقت خرم‌آباد نوشت: شهید سلیمانی جریانی را به راه انداخت که توانست استکبار را از صحنه روزگار کنار بزند و مظلومان عالم را از زیر بار ظلم نجات دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، شهید سلیمانی در تعبیر رهبری یک مکتب است. یک فرد باید از نظر اعتقادی، ایمانی، عملکردی، اخلاقی، رفتاری دارای جنبه‌های عظمت و والایی باشد و همه زوایای شخصیتی ایشان الگو باشد تا به عنوان یک مکتب معرفی گردد.

در واقع مکتب یعنی کسی که می‌تواند پرورش‌دهنده باشد و انسان‌ها با بهره‌گیری و الگوگیری از این مکتب، رشد پیدا کنند، مکتب باید دارای یک جریان سازنده بوده و در بسیاری از مسائل راهگشا باشد.

شهید حاج قاسم سلیمانی، فردی بود که از نظر تفکرات مذهبی و اعتقادات در درجه بسیار بالایی قرار داشت به‌طوری که در مراسمات مذهبی حضور فعالی داشت و از نظر اخلاقی و مردم‌داری به گونه‌ای بود که این شخصیت برای بسیاری از گروه‌های مختلف مردم، جذاب بود و محبوبیت خاصی در بین مردم داشت.

شهید سلیمانی در محور مقاومت توانست با ملت‌ها و مذاهب مختلف ارتباط برقرار کند و همه کسانی را که آزادی‌خواه بودند را گِرد هم جمع کرد و در عین شجاعت و صلابتی که داشت اما با مردم مظلوم بسیار مهربان و متواضع برخورد می‌کرد.

سردار دل‌ها از نظر سیاسی همیشه در مسیر ولایت و رهبری حرکت می‌کرد و از نظر انقلابی بودن نیز همیشه در این مسیر قدم برمی‌داشت لذا ولایت‌فقیه و گوش به فرمان بودن رهبری را مهم‌ترین مسئله می‌دانست و بر این مهم تاکید می‌نمود.

شهید سلیمانی از نظر نظامی نیز فردی بسیار کارکشته بود که در بخش‌های مختلف توانست نقش خود را به خوبی ایفا نماید و شبانه روز برای ایجاد امنیت در منطقه تلاش می‌کرد تا با عقب راندن دشمن بتواند امنیت را برای انسان‌ها رقم بزند.

شهید سلیمانی خدمت به بشریت را یک افتخار می‌دانست از همین رو در طول حیات خود، خدمات بسیار ارزنده‌ای را به مردم جهان و آزادی‌خواهان ارائه داد که یکی از آثار بسیار مهم شهید سلیمانی، تقویت محور مقاومت در بسیاری از کشورهای آزادی‌خواه مانند فلسطین، لبنان، سوریه و عراق بود.

امروز می‌بینیم ثمره تقویت محور مقاومت به جایی رسیده که نیروهای مقاومت یمن در برابر نیروهای رژیم صهیونیستی ایستاده و برای زمین‌گیر کردن دشمنان همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

امروز بخشی از محور مقاومت چنان ضربه‌ای را به رژیم صهیونیستی در قالب عملیات طوفان الاقصی وارد کرده که تاریخ چنین عملیاتی را به خودش در این منطقه ندیده است و با این اقدام توانستند شکستی سنگین را بر پیکره دشمن وارد کنند.

شهید حاج قاسم سلیمانی، جریانی را به راه انداخت که توانسته استکبار را از صحنه روزگار کنار بزند و مظلومان عالم را از زیر بار ظلم و ستم متجاوزان و زورگویان عالم نجات دهد.

سردار دل‌ها ملت‌های زیادی را دور هم جمع کرد و برای آزادی مظلومان و شکست دشمنان بسیار تلاش کرد تا جایی که امروز شاهد گسترش مکتب شهید سلیمانی در دنیا هستیم و هر قطره خون شهید سلیمانی قطعاً در نابودی دشمنان اثرگذار است.

نویسنده: حجت‌الاسلام والمسلمین بهروز شمسی‌فر، امام جمعه موقت خرم‌آباد

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از