حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
نماینده ولی فقیه در لرستان:

شرکت در انتخابات یک عبادت اجتماعی است

شرکت در انتخابات یک عبادت اجتماعی است

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: شرکت در انتخابات یک عبادت اجتماعی است و پیروزی و استمرار انقلاب به واسطه حضور مردم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر خرم‌آباد، اظهارداشت: شرکت در انتخابات یک عبادت اجتماعی است و مشارکت در سرنوشت خویش است و باید این نعمت الهی را با حضور در پای صندوق‌های رای وظیفه خود را انجام دهیم.

وی افزود: پیروزی و استمرار انقلاب به واسطه حضور مردم است و این انتخابات پشتوانه‌ای برای رئیس‌جمهور و امنیت کشور است و همه ما پذیرای اقدام شورای نگهبان هستیم ولی در باب صلاحیت‌ها این نامزدها با هم تفاوت‌هایی دارند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: در پایبندی به مبانی انقلاب این افراد تفاوت‌هایی دارند، در نوع اداره کشور در امور داخلی و خارجی از گفتگوهای آن‌ها صحبت‌هایی شنیدیم اما برای ما وقایع سال ۸۸ وقایع تلخی است، همچنین اتفاقات سال ۱۴۰۱ بسیار تلخ بود لذا این راه تشخیص این است که چه کسانی حمایت کردند و همگام شدند با کسانی که چنین وقایع تلخی را به وجود آورند، می‌توان تشخیص داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: به جهت صلاحیت شورای نگهیان این تعداد را تائید کرده ولی اینکه کدام شایسته‌تر هستند و عقل انسان هم می‌گوید شایسته‌ترین را باید انتخاب کرد که این افراد تفاوت دارند و مردم با بصیرت می‌تواند فرد اصلح را انتخاب کنند و مشارکت حداکثری که وظیفه اول را به خوبی انجام دهند و در تشخیص اصلح هم هر کسی دارای اختیار است و می‌تواند به وظیفه خود عمل کند.

وی با اشاره به جشن غدیر در لرستان گفت: جشن بزرگ غدیر در همه شهرها و بخش‌های استان ما برگزار شد و در مجموع ۱۵ کیلومتر جشن عید در استان برگزار شد، علاوه بر اینکه در کوچه و خیابان و موکب‌هایی برپا شد و ۲ هزار موکب ایجاد شد، ۲۰۰ موکب هم در شهر خرم‌آباد ایجاد شد.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به روز صنعت و معدن گفت: ۱۰ تیر روز صنعت و معدن است که در استان ما ظرفیت‌های زیادی از صنعت و معدن داریم که باید فعال شوند و انتظار می‌رود با چاره اندیشی و تقویت صنعت و معدن، دیو بیکاری از بین برود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به هفته افشای حقوق بشر آمریکایی افزود: ۶ تا ۱۲ تیر هفته افشای حقوق بشر آمریکایی است که دانشگاهیان و حوزویان برای نسلی که هستند و نسل آینده بیان کنند، گرچه الان مخالفت با حقوق بشر برای هر انسانی از سوی آمریکا روشن است.

وی عنوان کرد: ۱۱ تیر سالروز شهادت شهید صدوقی است، عالمی که برای همه امامان جمعه الگو است که فردی در تراز انقلاب بودند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به روز قلم اظهارداشت: سوگند خدا به قلم نشان از عظمت قلم و نوشته‌هایی است که به واسطه قلم روی کاغذ می‌آید که این قلم نیات افراد را آشکار می‌کند و عاملی برای پیشرفت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اقدامات شهرداری افزود: شهرداری کارهای بر زمین مانده زیادی دارد که آسفالت کوچه‌ها از جمله آن‌هاست که انتظار می‌رود با سرعت بیشتری صورت گیرد و اموری که به معماری شهر برمی‌گردد، خلاء‌هایی است که شهرداری با رویکرد جدید بتواند رضایت مردم را ایجاد کند.

وی بیان کرد: شهرداری سازمان عمومی غیردولتی است و درآمد آن توسط مردم تامین می‌شود که انتظار می‌رود هم مردم و سازمان‌های بدهکار به شهرداری، این بدهی را پرداخت کنند تا شهرداری خدمات خود را انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه آتش‌سوزی جنگل با قتل نفس تفاوتی ندارد، گفت: البته اطلاع داریم کسانی که دست اندرکار این موضوع هستند مانند سازمان‌های مردم نهاد، منابع طبیعی و محیط زیست همه تلاش کردند ولی باید فکر اساسی شود و کسانی که عمداً این کار را می‌کنند با فوریت با اینها برخورد کرد چرا که امروز حیات انسان بستگی به فضای سبز و درختان دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از