حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
نماینده ولی فقیه در لرستان:

صدای نماز جمعه صدای نظام جمهوری اسلامی است

صدای نماز جمعه صدای نظام جمهوری اسلامی است

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: صدای نماز جمعه، صدای نظام جمهوری اسلامی ایران است و قرارگاه اخلاق اجتماعی است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد، اظهار داشت: امروز به‌عنوان روز نماز جمعه نام‌گذاری شده است و اولین نماز جمعه در پنجم مرداد سال ۵۸ به‌حکم امام راحل که سید محمود طالقانی به‌عنوان اولین امام جمعه تهران منصوب شد، اقامه گردید و امروز نماز جمعه در ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه برگزار می‌شود.

وی افزود: از ثواب و فضیلت نماز جمعه گفته‌شده و هرچه این فضیلت‌ها تکرار شود، این خود نوعی نوگرایی است و تأثیرگذاری بیشتری دارد و نماز جمعه به‌عنوان کانون بیان مواضع سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، ایمانی، تقوایی است و قرارگاه اخلاق اجتماعی است و آثار نماز جمعه در طول این ۴۵ سال بی‌نظیر است به‌طوری‌که حفظ وحدت، حمایت لازم در روزهای سخت و دشوار و در حوادثی مانند هفتم تیر، فتنه‌ها و بسیج کردن مردم برای حضور در انتخابات بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: صدای نماز جمعه، صدای نظام جمهوری اسلامی ایران است و اگر خدمتی انجام می‌شود در نماز جمعه بیان می‌‌شود و اگر دشمن به دنبال آسیب به ملت است، از قبل در نماز جمعه به اطلاع مردم می‌رسد، همچنین مطالبات مردم در نماز جمعه به اطلاع مسئولان رسانده می‌شود و اگر سخنی گفتن یا نگفتن آن ضرر دارد در نماز جمعه بیان می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی مسائل گفتنی نیستند ولی برخی رویدادها در داخل استان با بازرسی انجام می‌شود و سخنگاه نماز جمعه تفاوتی ندارد و در هر دولتی مطالبات مردم بیان می‌شود به‌طوری‌که بارها در مورد تنظیم بازار صحبت کردیم و تفاوتی ندارد هر دولتی باشد این موضوعات بیان‌شده است.

شاهرخی یادآور شد: کار خوب تقدیر شده و کاری که نیاز به مطالبه گری و تذکر باشد نیز، بیان‌شده و امروز تذکرمان این است که همان‌طور که استاندار تلاش می‌کند، مدیرانی که هم‌اکنون مشغول هستند باید باهمت مضاعف این وظیفه خود را تا روز آخر انجام دهند و این روزها نباید سبب سستی شود چراکه سبب زیان رساندن به استان می‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه وضعیت ما به‌گونه‌ای است که نیازمند تحول همراه با جهش هستیم، گفت: نیازمند مدیرانی هستیم که از دانایی و توانایی برخوردار باشند و پایبند به مبانی اسلامی باشند و تا روزی که مردم به آرزوهای خود برسند این مطالبات از پایگاه‌های نماز جمعه بیان می‌شود که نمونه آن راه‌آهن بود که با مطالبه‌گری مردم و حمایت مسئولان کار خود را آغاز کرد و هرگاه تعداد نمازگزاران نماز جمعه افزایش یابد طبیعتاً تأثیرگذاری بیان مطالبات بیشتر است.

وی با اشاره به سالروز عملیات مرصاد افزود: پنجم مرداد سالروز عملیات پرافتخار مرصاد است که رزمندگان اسلام با دلاوری، شجاعت و قدرت در مقابل منافقین تبهکار که خود را به مناطقی بین کرمانشاه و اسلام‌آباد رسانده بودند، ایستادند و سیلی محکمی به منافقین زدند که آنان مبهوت شدند که آثار آن نابودی صدام و ذلت منافقین بود.

شاهرخی عنوان کرد: رزمندگان استان لرستان شامل ارتش، سپاه، بسیج و عشایر در این عملیات حضور داشتند و حدود ۷۰ نفر در این عملیات به شهادت رسیدند که لازم است گرامیداشت شهدای عملیات مرصاد برگزار گردد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه مسئله اول جهان اسلام فلسطین و غزه است، خاطرنشان کرد: مردم دنیا امروز غزه و فلسطین و حامیان آن‌ها را قهرمانانی جهادگر می‌شناسند و امروز حامیان فلسطین جزء محبوب‌ترین آدم‌های روی زمین و آمریکا و رژیم صهیونیستی جزء منفورتر انسان‌ها هستند و جهاد جبهه مقاومت قابل‌تحسین است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از