حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس اداره مراتعِ منابع‌طبیعی لرستان خبرداد:

اجرای عملیات بیولوژیک در ۱۲۰۰ هکتار از مراتع

اجرای عملیات بیولوژیک در ۱۲۰۰ هکتار از مراتع

رئیس اداره مراتعِ منابع‌طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: عملیات بیولوژیک و بیومکانیک در سطح یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار از مراتع اجرا شده است.

رضا جودکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: عملیات بیولوژیک و بیومکانیک با هدف اصلاح و احیای مراتع استان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون در سطح یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار از مراتع استان اجرا شده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: اجرای این طرح در آذرماه شروع شده و تا اواسط بهمن‌ماه ادامه دارد که این برنامه در سه بخش استانی، ملی و مشارکتی در عرصه‌های مرتعی استان انجام می‌شود که اجرای این طرح نقش مهمی در احیای رویشگاه‌ها و پوشش گیاهی مراتع دارد.

رئیس اداره مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تصریح کرد: تاکنون این عملیات در سطح یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار از مراتع با کاشت گیاهان دارویی و کوپه‌کاری انجام شده و همچنین ۱۴۰ هکتار هم بذور مرتعی بوده است.

جودکی عنوان کرد: در این عملیات، ۸۰۰ هکتار از مراتع به صورت مشارکتی و توسط اهالی منطقه و روستا انجام شده که هم کشت گیاهان دارویی و هم بذور مرتعی را در دستور کار قرار دادند و در هر شهرستان متناسب با اقلیم همان منطقه انواع گیاهان دارویی کشت شده است.

وی گفت: حفظ پوشش گیاهی و تقویت مراتع از موضوعات مهمی است که در حوزه منابع طبیعی به جد به آن توجه شده که این عملیات یکی از اقدامات در این زمینه است که خوشبختانه روند اجرای کار مناسب است و تا دو هفته آینده سطح بیشتری از مراتع استان تحت پوشش عملیات بیومکانیک و بیولوژیک قرار می‌گیرند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از