حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
کارشناس مسائل دینی:

امام‌ علی(ع) در کمک به فقرا الگوست

امام‌ علی(ع) در کمک به فقرا الگوست

کارشناس مسائل دینی گفت: امام‌ علی(ع) در کمک به فقرا و نیازمندان الگویی برای بشریت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد پیریایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، ضمن تبریک سالروز ولادت امام علی(ع) اظهارداشت: ولادت امام علی علیه‌السلام یکی از وقایع مهم تاریخ بشریت است که فرزندی رشید و دلیر از پدر و مادری موحد و بزرگ‌منش متولد شد که توانست در دنیای اسلام تحول ایجاد کند.

وی با اشاره فضیلت و شرافت امام علی علیه‌السلام، افزود: تولد در خانه کعبه، قرار گرفتن تحت سرپرستی پيامبر(ص)، همسر بزرگ بانوی اسلام از جمله فضیلت‌های اولین امام شیعیان است که همه ائمه‌اطهار از فرزندان ایشان هستند.

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: امام علی علیه‌السلام دروازه علوم همه دانش است که هزاران کتاب در مورد دانش بزرگ‌مرد اسلام و فضیلت‌های ایشان نوشته شده است که در نهج‌البلاغه، بهترین کلام امام علی(ع) مشاهده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پیریایی بیان کرد: امام علی علیه‌السلام اسلام را زنده کرد و در مسیر اسلام اقدامات قابل توجهی را انجام داد، دعای کمیل، مناجات شعبانیه و بسیاری از ادعیه دیگر از ایشان نقل شده که نشان‌دهنده روح بزرگ امام علی علیه‌السلام است.

وی با اشاره به اینکه ولادت امام علی(ع) به عنوان روز پدر نامگذاری شده است، گفت: اولین امام شیعیان نه تنها دارای فضیلت‌های بی‌شماری بود بلکه پدری مهربان برای فرزندان خود و یتیمان بود که همیشه در اطعام نیازمندان و یتیمان تلاش‌های زیادی را انجام داد.

کارشناس مسائل دینی یادآور شد: اُنس با فقرا سبب شد تا همه آنها حضرت علی علیه‌السلام را به عنوان پدری دلسوز بشناسند و علاوه بر این نیز حاکمی دلسوز برای امت بود که همه ما باید در زندگی و کار بتوانیم از امام علی علیه‌السلام الگو بگیریم چرا که حرکت در این مسیر، حرکت در مسیر سعادت است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از