حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

انتخابات جلوه حضور مردم در حکمرانی دینی

انتخابات جلوه حضور مردم در حکمرانی دینی

انتخابات یکی از جلوه‌های حضور و ایفاء نقش مردم در حکمرانی دینی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، شکل‌گیری انقلاب اسلامی بر اساس حضور مردم و قیام مردمی شکل گرفت و تصمیم‌گیری و راهبرد اصلی در جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی حضور مردم است.

انتخابات یکی از جلوه‌های حضور و ایفاء نقش مردم در حکمرانی دینی است، مسلماً حضور پرشور و آگاهانه با مشارکت حداکثری در انتخابات سهم مهمی در پیشرفت و حرکت همه جانبه کشور به سمت آرمان‌ها و اهداف پیش‌بینی شده نظام جمهوری اسلامی دارد.

در جمهوری اسلامی ایران به صورت میانگین تقریباً هرسال انتخاباتی را در بخش‌های مختلف داشته‌ایم، انتخابات پیش رو یکی از انتخابات‌های مهم است که به صورت ناگزیر با آن مواجه شدیم و تأثیر بسزایی در ادامه روند و حرکت جمهوری اسلامی ایران دارد.

امروز باید موضوع انتخابات تبیین شود که مردم ما با درک اهمیت موضوع و مسئله همانند سال‌های مختلف بعد از انقلاب اسلامی با حضور و انتخاب فرد شایسته بتوانند حرکت جامعه را برای جهش کشور به سمت قله فراهم کنند.

 

شهید رئیسی نصاب جدیدی را در حرکت انقلاب ایجاد کرد

مهدی اسماعیلی تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، اظهار داشت: انقلاب اسلامی تحولی را در اداره امور اجتماعی جامعه ایجاد کرد و یک حرکت مدیریتی مبتنی بر مبانی دینی را شکل داد،‌ امروز اگر می‌خواهیم به نقاط مدنظر مادی، عدالت‌خواهی، معنویت، فرهنگ، اقتصاد و سیاست دست پیدا کنیم باید افرادی که در نظام سکان‌دار و کارگزار می‌شوند همسو و هم‌تراز ارزش‌های الهی و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشند کما اینکه بعد از انقلاب اسلامی نیز شاهد این قضیه بودیم.

وی افزود: آنچه ما را در مسیر پیشرفت، عدالت‌خواهی و خدمت بی‌منت پیش می‌برد تکیه بر شعارهای انقلاب اسلامی است و این شعارها را باید در انتخابات مدنظر داشته باشیم، افرادی را که انتخاب می‌کنیم باید در سوابق، کارنامه، منش و توجه به شعارهای انقلاب اسلامی برجسته باشند و این را در عمل نشان دهند.

تحلیلگر مسائل سیاسی عنوان کرد: مسلماً توجه افرادی که مبانی فکری آن‌ها مبتنی بر مبانی انقلاب است نسبت به حل مشکلات بیشتر است در همین راستا انگیزه الهی و صادقانه شهید رئیسی سبب شد براساس منویات مقام معظم رهبری و شعارهای انقلاب اسلامی بتواند یک هم‌افزایی در مجموعه‌های مختلف ایجاد کند و قضایا را به شکل جدی‌تری پیش ببرد که نتیجه آن را مردم مشاهده کردند.

وی بیان کرد: شهید رئیسی به عنوان یکی از افراد شایسته و شاخص نصاب جدیدی را در مردم‌داری، کار برای رضای خدا و حرکت در مسیر انقلاب اسلامی ایجاد کرد، خدمات متعددی در زمینه شکوفایی تولید و راه‌اندازی کارخانه‌هایی که از کارافتاده بودند شکل گرفت و آن‌ها به چرخه تولید برگشتند، همه این‌ها نشانه دغدغه دینی و انقلابی است که یک فرد می‌تواند داشته باشد.

اسماعیلی گفت: اگر محاسبات دینی در ذهن یک فرد وجود داشته باشد و محور کار یک شخص و مسئول کار برای رضای خدا باشد تمام تلاشش را در مسیر رضای خدا و در جهت خدمت به مردم به کار می‌گیرد، علی‌رغم مشکلات متعددی که در دهه ۹۰ برای کشور ایجاد شده بود شهید رئیسی حرکت را آغاز کردند که ان‌شاءالله با انتخاب یک انسان سالم مبتنی بر شعارها و مکتب شهید رئیسی این مسیر با قوت بیشتری ادامه پیدا می‌کند.

 

اولویت اول ما مشارکت حداکثری در انتخابات است

سعید داوودی رئیس بسیج هنرمندان لرستان نیز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، اظهار داشت: ظرف کمتر از ۴۰ روز بعد از شهادت رئیس جمهور مردمی و متعهد با توجه به قانون اساسی پیشرفته و کارآمد انتخابات جدیدی داریم که در آن همه طیف‌ها و جریانات سیاسی نقش دارند.

وی افزود: اولویت اول ما حضور و مشارکت همه جانبه هنرمندان و آحاد جامعه در انتخابات و اولویت دوم انتخاب فرد اصلح است و تراز ما برای انتخاب رئیس جمهور، رئیس جمهور شهید خواهد بود.

رئیس بسیج هنرمندان لرستان عنوان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی الگویی را به ما نشان داد که باید با توجه به این الگو و خدمات دولت سیزدهم فرد اصلحی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنیم که ادامه‌دهنده راه رئیس جمهور شهید باشد.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور شهید به هنر و هنرمند نگاه بسیار ملموسی داشت، بیان کرد: شهید رئیسی به فکر مردمی‌سازی فرهنگ، تمدن و هنر در این جامعه بود و باعث پرورش هنر متعالی و هنرمند متعهد در جامعه ایرانی به‌ویژه در استان لرستان شد.

داوودی با بیان اینکه در دولت سیزدهم در همه موارد رشد و پیشرفت در کشور صورت گرفت، گفت: نوع نگاه رئیس جمهور شهید به هنرمندان مهم است، ایشان به جایگاه هنر و هنرمند توجه داشت و سعی کرد از توانش برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی استفاده کند.

وی تصریح کرد: شهید رئیسی با انتخاب یک مدیر تراز انقلاب اسلامی برای فرهنگ و هنر این استان باعث شد کارهای بسیار خوبی در این حوزه صورت بگیرد و هنرمندان استان لرستان دلگرم و نزدیک به نظام شوند.

رئیس بسیج هنرمندان لرستان خاطرنشان کرد: شهید رئیسی سعی در رفع مشکلات معیشتی، اقتصادی و دیگر مشکلات هنرمندان و مردم داشت، در دولت سیزدهم جشنواره‌ها و همایش‌های بسیاری در سطح استان انجام شد و شاهد مقام‌های مختلف هنرمندان لرستانی در عرصه‌های مختلف بودیم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از