حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان:

تولیدکنندگان محتوای دیجیتال بسیج، سربازان خط‌مقدم فضای‌مجازی هستند

تولیدکنندگان محتوای دیجیتال بسیج، سربازان خط‌مقدم فضای‌مجازی هستند

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: تولیدکنندگان محتوای دیجیتال بسیج، سربازان خط‌مقدم فضای‌مجازی هستند که در این عرصه تلاش می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» سردار نعمت‌الله باقری در اختتامیه رویداد تولید محتوای دیحیتال بسیج استان لرستان اظهارداشت: ۹ دی روز بصیرت ملت قهرمان ایران است، روزی که مردم به ندای رهبر و مولایشان پاسخ دادند و بار دیگر به دشمن ثابت کردند این ملت مانند سال‌های قبل، پای حرف، ارزش‌ها، انقلاب و خون شهدایشان هستند و این را به دشمن با حضور در صحنه نشان  دادند.

وی با اشاره به ایام ولادت حضرت فاطمه(س)، افزود: شفاعت این بانوی دو عالم را خواستاریم و این بانوی بزرگ الگویی برای همه بشریت است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به سالروز شهادت سردار سلیمانی، عنوان کرد: این ایام مصادف با سالروز شهادت حاج قاسم سلمیانی و شهادت یار ایشان در محور مقاومت سید رضی موسوی است، موضوعی که در دستور کار شرکت‌کنندگان در حوزه تولید محتوای دیجیتال در فضای مجازی است.

سردار باقری تصریح کرد: اگر روزی جوانان و نوجوانان از فضای مجازی به عنوان یک ابزار برای سرگرمی استفاده می‌کردند، امروز این فضا عوض شده است و فضای مجازی سرگرمی نیست بلکه امروز به محیط زندگی تبدیل شده است، این فضا تبدیل شده به محیطی که دشمن از آن به عنوان یک حکمرانی بر علیه جوامع دیگر استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: امروز محیط فضای مجازی خودش را آغشته به محیط حقیقی کرده و چنان این دو محیط با هم ترکیب شده که تفکیک آنها از هم کار سختی است و تبدیل به محیطی شده که روابط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی در آن رقم می‌خورد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان بیان کرد: امروز می‌بینیم در دوره‌ای که دشمنان ما جنگی را تحت عنوان شناختی علیه کشور شروع کردند، از این فضا استفاده می‌کنند، این در حالیست که روزی بحث تهاجم و تقابل در عرصه دریایی، زمینی و هوایی بود اما امروز فضای دیگری به فضای جنگ بر علیه کشور شروع شده و آن هم فضای مجازی است که هم ابزار و امکانات آن آسان‌تر و ارزان‌تر است و هم اثرگذاری آن در جامعه هدف بیشتر و ماندگارتر است.

سردار باقری اظهارداشت: وقتی به رژیم صهیونیستی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که پنج سال بعد از تشکیل، فضای مجازی را تشکیل داد و امروز فضای مجازی در دست دشمنان است.

وی یادآورشد: امروز وقتی سازمان‌هایی که در فضای مجازی راه‌اندازی کردند و در جنگ شناختی از آنها علیه ارزش‌ها و جوانان استفاده می‌کنند، می‌بینیم که وقتی منافقان از عراق رانده شدند اولین اقدامی که کردند، راه‌اندازی یگان سایبری بود که از آن بر علیه کشور استفاده می‌کنند یا عربستان با راه‌اندازی مرکزی در این حوزه، رژیم صهیونیستی با راه‌اندازی یگانی که فقط در حوزه فضای مجازی کار می‌کنند و تلاششان، ناامید کردن مردم و پمپاژ اخبار دروغین و ترور شخصیت‌ها است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: صحنه جدیدی که دشمنان در کنار سایر صحنه‌ها از آن علیه ملت‌ها به خصوص ملت ما استفاده می‌کند، فضای مجازی است، اگر در دفاع مقدس هزاران شهید دادیم، اگر خون‌های زیادی تقدیم شد به جهت این بود که استقلال، اراده و مرز و بوم را نگهداریم و دادن خاک به دست بیگانگان یعنی پایمال کردن خون ۲۲۰ هزار شهید که در این حوزه تقدیم کردیم.

سردار باقری با اشاره به اینکه امروز به جای خاک، دشمنان ارزش‌ها و اعتقادات جوانان، گذشته و فرهنگ، ایمان، ولایت و رهبری را در معرض هدف خود در فضای مجازی قرار دادند، افزود: اگر بگذاریم چنین اقدامی شود یعنی از ارزش‌ها گذشتیم و اگر بگذاریم در دست بیگانگان قرار گیرد یعنی ارزش‌هایمان را تقدیم به بیگانگان کردیم.

وی بیان کرد: امروز در حوزه فضای مجازی کسانی که در تقابل با دشمن کار می‌کنند کسانی هستند که تعدادی از آنها در همین برنامه حضور دارند و سربازان خط مقدم در فضای مجازی در تقابل با دشمن شما هستید.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران طی این سال‌ها پیشرفت‌های زیادی کردیم، گفت: این پیشرفت‌ها در حوزه اقتصادی، علمی، دفاعی و سایر بخش‌ها بوده که امروز به یکی از توانمندی و عوامل بازدارنده ما در تهاجم دشمن است دست یافتیم اما نتوانستیم در فضای مجازی مانند سایر حوزه‌ها پیشرفت کنیم و این هزینه‌های سنگینی را در حوزه‌های مختلف و از همه مهم‌تر در حوزه امنیتی و فرهنگی بر جامعه و جوانان تحمیل می‌کند.

سردار باقری اظهارداشت: این نیاز به تلاش و کوشش و نیاز به برنامه‌هایی دارد که موازی با سایر حوزه‌ها در فضای مجازی که به عنوان یکی از اولویت‌های دشمنان در ایجاد توطئه بر علیه کشورها استفاده می‌کنند باید تلاش کنیم تا به این وضعیت ایده‌آل برسیم.

وی بیان کرد: اگر قرارگاه فضای مجازی چنین رویدادی را برگزار کرده یکی از اهدافش این است که استعدادهایی که در استان در فضای مجازی است و کسی به این توجه ندارد را به کمک سایر مجموعه‌ شناسایی کند و این استعدادها را توانمندسازی نماید اما در کنار استعدادیابی و توانمندسازی، یکی از کارها این است که لرستان یکی از استان‌هایی است که بیشترین آمار بیکاری را دارد و باید کمک کنیم که این مجموعه را به سمت تجاری‌سازی ببریم و محتواهایی را که در بخش‌های مختلف کار می‌کنند، کمک کنیم تا این زنجیره قطع نشود.

سردار باقری خاطرنشان کرد: باید این توانمندی توسعه یابد و به تجاری‌سازی برسد تا بخشی از مشکلات برطرف گردد اما در رویداد این دوره از استان، از لحاظ کمی شاهد افزایش تیم‌ها بودیم و این فراخوان باید عمومی باشد و همه کسانی که می‌توانند وارد رقابت شوند و در رصد از این رویداد آنچه حائز اهمیت بود، از نظر سن بود که شرکت‌کنندگانی با سن و سال متفاوت حتی ۹ سال هم بودند که این نقطه امیدی است.

وی گفت: امروز در بازی‌های موبایلی فقیر هستیم و باتوجه به اینکه بازی موبایلی در بین قشر جوان اولویت است باید مورد توجه باشد البته در این رویداد یکی از موضوعات بازی‌های موبایلی بود و رویداد یکی از موضوعاتش شهید سلیمانی و محور مقاومت بود که قشر جوان به این موضوع خوب پرداخته‌اند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از