حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس جهاد کشاورزی پلدختر مطرح کرد:

برداشت سالانه ۵ هزار تن سبزیجات در پلدختر

برداشت سالانه ۵ هزار تن سبزیجات در پلدختر

رئیس جهاد کشاورزی پلدختر گفت: سالانه ۵ هزار تن سبزی و صیفی در شهرستان پلدختر برداشت می‌شود.

شمس‌الدین جمشیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با بیان اینکه ۵۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان پلدختر به کشت سبزی و صیفی اختصاص یافته است، اظهارداشت: پیش‌بینی می‌شود امسال و در فصل کشت پائیزه و زمستان ۵ هزار تن انواع سبزی و صیفی از اراضی کشاورزی شهرستان پلدختر برداشت و روانه بازارهای مصرف شود.

وی افزود: سبزی‌هایی مثل تره، ترپچه، پیازچه، نعناع، ریحان، کاهو و انواع سبزی خورشتی در این شهرستان تولید می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی پلدختر با بیان اینکه برداشت سبزی از اواسط مهرماه آغاز و تا پایان اسفندماه ادامه دارد، عنوان کرد: سبزی پلدختر علاوه بر تازه‌خوری به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سطح زیر کشت سبزی شهرستان در مناطق بابازید، گل‌گل و مورانی قرار دارد، بیان کرد: سطح زیرکشت محصول سبزی امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته چون باتوجه به افزایش قیمت گندم کشاورزان تمایل دارند این محصول را جایگزین سبزی کنند.

جمشیدی گفت: سالانه پنج هزار تن سبزی و صیفی در شهرستان پلدختر تولید می‌شود و این شهرستان رتبه اول تولید سبزی و صیفی در استان را دارد. 

وی پیش‌رس و زودس بودن، سالم بودن و آبیاری با آب سالم را از مزیت‌های سبزی پلدختر عنوان و تصریح کرد: باتوجه به زودرس بودن سبزی پلدختر و اینکه در سایر مناطق همجوار سبزی برداشت نمی‌شود سبزی پلدختر با قیمت مناسبی روانه بازارهای مصرفی می‌شود. 

رئیس جهاد کشاورزی پلدختر خاطرنشان کرد: عمده‌ترین مشکل سبزی‌کاران پلدختر نداشتن تعاونی سبزی است که دولت آمادگی دارد تسهیلات در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از