حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی:

حضور در انتخابات، اقتدار کشور را دوچندان می‌کند

حضور در انتخابات، اقتدار کشور را دوچندان می‌کند

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور پرشور مردم و نسل جوان در انتخابات، اقتدار کشور را دوچندان می‌کند.

مهرداد ویسکرمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: امروزه شیوه مبارزه و جنگ و صلح در دنیا تغییر کرده و یکی از عوامل تاثیرگذار در این میان جنگ نرم و پشتوانه‌های انسانی دولت‌ها و حکومت‌ها می‌باشد که یکی از این شاخص‌ها، میزان همراهی و همکاری مردم با نظام حاکم در حیطه‌های گوناگون است.

وی افزود: برخی از مصادیق همراهی ملت‌ها با دولت خود، میزان مشارکت آن‌ها در انتخابات گوناگونی است که در کشور برگزار می‌شود، معنای انتخابات این است که مردم با هوشیاری و نظارت بر مدیران و مسئولان و نمایندگان خود، در مورد ادامه همکاری با آنان تصمیم می‌گیرند و مدیران و نمایندگان را موظف می‌کند که به مردم پاسخگو باشند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی یکی از ویژگی‌های ممتاز انقلاب اسلامی ایران را مردمی بودن آن برشمرد و گفت: آن هم مردم به معنای واقعی و نه نمایندگان احزاب و شرکت‌های اقتصادی که تأمین کننده منافع شرکت‌های خود هستند و نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که حضور نرم مردم که در راهپیمایی‌ها و انتخابات گوناگون، متجلی می‌شود نقش پیشگیری در مقابل طمع دشمنان و تحرکات نظامی آنان را بازی می‌کند.

ویسکرمی بیان کرد: همه مردم با حضور خود در انتخابات یک پیام بازدارنده مهم را به دشمنان ایران مخابره می‌کنند و آن پیام این است که ملت بزرگ ایران توان حل مشکلات خود را دارد و به دیگران اجازه نمی‌دهد که استقلال او را مخدوش نمایند، اگرچه دشمنان انقلاب اسلامی سعی دارند تا در سطح رسانه، حضور مردم را کمرنگ جلوه دهند اما در محاسبات خود بر روی حضور واقعی مردم حساب باز می‌کنند.

وی یادآورشد: بررسی تاریخ جنگ‌های نظامی هم نشان می‌دهد که بیشتر حمله‌های نظامی بر علیه کشورها در مواردی اتفاق افتاده که دولت آن کشورها مورد حمایت توده مردم نبوده است بنابراین حضور مردم در انتخابات دشمن را ناامید می‌کند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور در انتخابات، اقتدار کشور را دوچندان می‌کند، عنوان کرد: هر حقی تکلیفی را هم با خود به دنبال دارد،  بنابراین انتخاب نکردن، در حقیقت کنار کشیدن از وظیفه‌ای است که بر عهده شهروندان یک کشور قرار دارد که بر اساس آن بایستی نقش خود را در مدیریت کلان و جزئی کشور اعمال نمایند و در این میان نقش کسانی که برای بار اول اجازه‌ مشارکت در عرصه سیاسی را پیدا می‌کنند بسیار مهم و مسرت‌بخش است.

ویسکرمی اظهارداشت: رای اولی‌ها با حضور در انتخابات به نوعی جشن تکلیف سیاسی و بلوغ اجتماعی خود را در این صحنه سیاسی نشان می‌دهند و لازم است که این عزیزان قدر این بلوغ سیاسی را بدانند و با امیدواری در انتخابات شرکت و به این وسیله نقش پررنگ خود را در ساختن آینده کشور ایفا نمایند.

وی خاطرنشان کرد: همیشه قشر جوان و نوجوان در کشور بسیار اثرگذار بوده به‌طوری که نمونه این اثرگذاری را در راهپیمایی۲۲ بهمن با حضور پرشور این قشر مشاهده کردیم و در انتخابات ۱۱ اسفند نیز با حضور در پای صندوق‌های رای نقش خود را در این عرصه به خوبی ایفا خواهند کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از