حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون سلامت آموزش و پرورش لرستان:

دانش‌آموزان لرستانی گواهی مهارت ورزشی دریافت می‌کنند

دانش‌آموزان لرستانی گواهی مهارت ورزشی دریافت می‌کنند

معاون سلامت آموزش و پرورش لرستان گفت: دانش‌آموزان لرستانی گواهی مهارت ورزشی را در یکی از رشته‌های مورد علاقه دریافت می‌کنند.

امین جمشیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: باتوجه به اینکه ورزش در سلامتی دانش‌آموزان نقش بسیار مهمی دارد از همین رو انجام فعالیت‌های ورزشی توسط دانش‌آموزان در مدارس بسیار تاکید شده تا علاوه بر این که دانش‌آموزان سلامتی خود را تضمین می‌کنند، از نشاط و شادابی نیز برخوردار می‌شوند.

وی افزود: برهمین اساس طرحی به نام «آموزش یک مهارت ورزشی» در دستور کار مدارس قرار گرفته که در قالب این طرح، هر یک از دانش‌آموزان ملزم به فراگیری یکی از رشته‌های ورزشی هستند که در نهایت گواهی مهارت برای آنها صادر می‌شود.

معاون سلامت آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: این طرح برای دانش‌آموزان سه مقطع تحصیلی برگزار می‌شود که در مقطع ابتدایی رشته ورزشی دوومیدانی و شنا، برای متوسطه اول و دوم هم رشته هندبال و والیبال در نظر گرفته شده است.

جمشیدی بیان کرد: اجرای این طرح سبب می‌شود تا استعدادها و توانایی‌های ورزشی دانش‌آموزان در هر سنی شناسایی شود و با شناسایی این مهم، در جهت ارتقاء آن می‌توانند تلاش بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه این طرح در همه مدارس اجرا می‌شود، گفت: این طرح در برنامه هفتم توسعه تاکید شده لذا تلاش داریم تا با همه توان در راستای اجرای این طرح اقدام کنیم.

معاون سلامت آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: شروع ورزش در سنین پائین‌تر باعث می‌شود تا از بروز بسیاری از بیماری‌ها و اضافه وزن جلوگیری شود و دانش‌آموزان با دارا بودن مهارت ورزشی می‌توانند در سایر موارد درس و کسب علم و دانش هم موفق باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از