حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
استاد حوزه و دانشگاه:

دشمن از روحیه جهادی جوانان می‌ترسد

دشمن از روحیه جهادی جوانان می‌ترسد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: روحیه جهادی جوانان نشأت گرفته از بستر خانواده است و دشمن از این موضوع می‌ترسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام سید نواب موسوی شامگاه چهارشنبه در مراسم عزاداری شب دوم دهه اول فاطمیه که در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد، اظهارداشت: مسئله فاطمیه یک مسئله مهم در تاریخ اسلام است، اهمیت فاطمیه جایی خودش را نمایان می‌کند که مردم مدینه زمان شهادت پیامبر(ص) جامعه قبل از ظهور امام بودند.

وی افزود: پیامبر(ص) در زمان‌ها و مکان‌های مختلف مسئله زعامت و ولایت را برای جامعه مطرح کرده بود، این جامعه تربیت شده برای مدل حکومت ولایی بود، در آن زمان علاقه به حضرت امیرالمومنین(ع) در میان جامعه وجود داشت اما بعد از شهادت پیامبر(ص) یک شکل دیگر از حاکمیت با کودتا و دیکتاتوری بر جامعه حاکم شد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اگر یک انتخابات برگزار می‌شد کسی نمی‌توانست با حضرت امیرالمومنین(ع) رقابت کند، مردم روز جنگ احد صدای جبرئیل را شنیدند که شمشیری مثل ذوالفقار و کسی مثل امام علی(ع) وجود ندارد، مردم می‌دانند امام علی(ع) خیر، آبادی و عدالت است، جامعه زمان پیامبر(ص) اولین جامعه قبل ظهور امام بود و ما آخرین جامعه قبل از ظهور امام هستیم.

وی بیان کرد: اکنون امام حاضر است، دردی که امت پیامبر(ص) عاشق امام علی(ع) به آن مبتلا بود همان دردی است که جامعه منتظر به آن دچار است، حضرت زهرا(س) مظلومیت امام را فراموش شدن یک عنصر مهم و حیاتی در پیکره اسلام تحت عنوان عنصر جهاد، مبارزه و استقامت می‌دانند.

حجت‌الاسلام موسوی عنوان کرد: جهاد باید توأم با تحمل سختی، با قصد قربت و برای رضای خدا باشد و سرکوب و ضربه به دشمن لحاظ شود، جهاد گاهی حرکت در یک عرصه میدان مانند راهپیمایی و حمایت از مردم غزه است.

وی خاطرنشان کرد: جامعه عاشق حضرت امیرالمومنین(ع) مظلومیت ایشان را می‌بیند اما جهاد نمی‌کند و آفت این کار راحت‌طلبی است، افراد جامعه منتظر امیرالمومنین(ع) راحت طلبی زیر زبانشان مزه کرد و جهاد را کنار گذاشتند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: عنصر اصلی در ایجاد روحیه جهادی بستر خانواده است اکنون رژیم غاصب صهیونیستی به خانه‌ها تعرض می‌کند چون می‌داند روحیه جهادی جوانان نشأت گرفته از بستر خانواده است و دشمن از این موضوع می‌ترسد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از