حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
نماینده سابق مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی:

راهپیمایی اربعین معرف چهره جهان اسلام است

راهپیمایی اربعین معرف چهره جهان اسلام است

نماینده سابق مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: راهپیمایی اربعین حسینی معرف چهره لطیف و زیبای جهان اسلام است.

مهرداد ویسکرمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به راهپیمایی بزرگ اربعین، اظهار داشت: قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) به لحاظ ذاتی یک قیام فرهنگی و اجتماعی است و امام حسین علیه‌السلام در مواضع مختلفی هدف از قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر بیان نمود.

وی افزود: دشمنان درصدد بودند که هدف قیام عاشورا را تحریف نموده و حتی حضرت اباعبدالله(ع) مقصر جلوه دهند و گمان می‌کردند با سرکوب نظامی قیام الهی آن حضرت، در بیابان کربلا و جوسازی بعد از آن، حضرت اباعبدالله(ع) را در حرکت الهی خود ناکام سازند.

نماینده سابق مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش حضرت زینب(س)، امام سجاد علیه‌السلام و اسرای اهل‌بیت(ع) گفت: از آنجا که ماهیت قیام اباعبدالله(ع) فرهنگی بود، رسالت اصلی قیام بر عهده اسرای اهل‌بیت(ع) به خصوص امام سجاد علیه‌السلام و حضرت زینب(س) قرار گرفت.

 ویسکرمی بیان کرد: از همین رو رسالتی که به خوبی انجام شد و علیرغم سختی و مصیبت‌هایی که برای آن بزرگواران داشت اما به خوبی به سرانجام رسید و بر اثر روشنگری امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بود که یزید ابتکار عمل را در تخریب فرهنگی اسرای اهل‌بیت(ع) از دست داد و بعد از واقعه عاشورا آنچه اتفاق افتاد نشان می‌دهد که کار فرهنگی حضرت زینب(س) بعد از قیام عاشورا چقدر اثرگذار بوده است.

 وی با اشاره به تاسی مردم آزادی‌خواه از قیام عاشورا، عنوان کرد: در زمان کنونی شاهد کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان غزه هستیم و یزیدیان زمان درصدد مقصر جلوه دادن مردم فلسطین هستند و تلاش می‌کنند با کمک غول رسانه‌ای در اختیار خود، جنایت‌های خود را موجه جلوه دهند.

نماینده سابق مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همین امر لزوم تبیین مظلومیت مردم فلسطین و اهمیت جبهه مقاومت را در راهپیمایی اربعین به خوبی نشان می‌دهد لذا امروزه راهپیمایی اربعین محل تلاقی آزادگان، مسلمانان، شیعیان و افراد باوجدان در یک رویداد است و فرصت خوبی برای روشنگری در مورد انقلاب اسلامی، جریان مقاومت و مظلومیت مردم فلسطین می‌باشد.

 ویسکرمی راهپیمایی اربعین را چهره لطیف و زیبای جهان اسلام و شیعیان اباعبدالله‌الحسین(ع) برشمرد و گفت: این اجتماع بزرگ، دشمن را در ساختن و معرفی چهره خشن از اسلام همانند داعش ناکام گذاشته است از همین رو ضرورت دارد که شور و شعور حسینی، در راهپیمایی اربعین روز به روز تقویت شود.

وی بیان کرد: روشن است که قیام مردم مظلوم فلسطین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، طومار رژیم‌صهیونیستی را در هم خواهد پیچید و این واقعیت بعد از طوفان‌الاقصی بسیار باورپذیرتر شده است که رژیم‌صهیونیستی مشروعیت خود را در نزد مردم دنیا از دست داده و توان جذب ملت جعلی بیشتری را ندارد.

نماینده سابق مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این نقطه حساس تاریخی، حرکت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) الگوی بسیار شایسته‌ا‌ی برای تبیین مظلومیت مردم شجاع غزه و ددمنشی رژیم خونخوار و کودک‌کش صهیونیستی می‌باشد که نتیجه میدانی اینگونه حرکات را در اعتراضات مردمی و دانشجویی در بیشتر کشورهای جهان شاهد هستیم و نباید اجازه داد خونی که پس از طوفان‌الاقصی در رگ‌های جریان مقاومت و مردم فلسطین آزادی‌خواهان دنیا دمیده شده است، متوقف شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از