حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل زندان‌های لرستان:

رشد اشتغال زندانیان لرستان به ۶۴ درصد رسید

رشد اشتغال زندانیان لرستان به ۶۴ درصد رسید

مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: رشد اشتغال زندانیان لرستان سال گذشته به ۶۴ درصد رسید.

عبدالمجید کشوری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: اشتغال زندانیان یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که طی سال‌های اخیر با جدیت در دستور کار قرار گرفته تا افراد زندانی بتوانند در مدتی که در زندان هستند با کسب مهارت، بعد از آزادی از زندان در حرفه‌ای مشغول به کار شوند.

وی افزود: در همین راستا کارگاه‌ها و رشته‌های مختلفی برای اشتغال زندانیان در نظر گرفته شده تا طبق علاقه و استعداد و مهارتی که کسب کرده‌اند مشغول به کار شوند و خوشبختانه این طرح بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

مدیرکل زندان‌های لرستان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان اشتغال و دستمزد در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش داشته به طوری که درصد اشتغال از ۶۲ درصد به ۶۴ درصد افزایش یافته و همچنین میزان پرداخت دستمزد از ۱۴ میلیارد به ۲۲ میلیارد تومان رسیده است.

کشوری با اشاره به آزادی زندانیان در سال گذشته، گفت: سال گذشته با همکاری خیرین، ستاد دیه و اداره‌کل زندان‌های لرستان ۵۲۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند که در بسیاری از مناسبت‌ها آزادی زندانیان بیشتر بوده است.

وی با اشاره به تعامل خوب و سازنده با دستگاه‌هایی مانند فنی و حرفه‌ای، صنایع دستی، صمت، جهاد کشاورزی، گفت: این تعامل منجر شد که مهارت‌آموزی زندانیان نسبت به سال قبل ۳۴ درصد رشد یابد.

مدیرکل زندان‌های لرستان بیان کرد: در راستای اشتغال زندانیان ۲۰۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره ۱۸ از بودجه ۱۴۰۲ برای اشتغال‌زایی زندانیان پرداخت شد.

کشوری خاطرنشان کرد: در همین راستا ۱۱۰ مترمربع فضای فیزیکی کارگاه‌ها در زندان‌های استان توسعه یافته است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از