حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

زنگ نخست ماه‌ مِهر با مشق مهرورزی

زنگ نخست ماه‌ مِهر با مشق مهرورزی

جشن عاطفه‌ها، زنگ نخست ماه‌ مِهر در سال تحصیلی جدید است که با مشق مهرورزی آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، همیشه دستان سخاوتمندی هستند که بخشی از سخاوت خود را تقدیم کسانی می‌کنند که به هر دلیلی توانایی مالی ندارند، خیران و نیکوکارانی که در طول سال و به مناسبت‌های مختلف یاریگر نیازمندان می‌شوند تا همین نیازمندان هم مانند سایر مردم جامعه بتوانند زندگی خوبی داشته باشند.


ماه مهر که از راه می‌رسد، بسیاری از خانواده‌ها در تلاش و تکاپو هستند تا بتوانند وسایل مورد نیاز دانش‌آموزان خود را از جمله کیف و کفش، لباس‌فرم و لوازم‌التحریر را برای شروع یک سال تحصیلی مهیا کنند و با خرید هر یک از این وسایل، گل لبخند بر لبان دانش‌آموزان می‌نشیند و با شور و اشتیاق خاصی آماده حضور در مدرسه می‌شوند.


اما خانواده‌هایی هستند که به دلیل مشکلات مالی، توانایی خرید وسایل مورد نیاز فرزندان را برای سال تحصیلی ندارند از همین رو این دانش‌آموزان ناراحت شده و غمی وجودشان را فرا می‌گیرد که هر ساله نیکوکاران در این فصل سال به یاری این دانش‌آموزان می‌شتابند و اجازه نمی‌دهند که خانواده آن‌ها شرمنده شود.

سال‌هاست که جشنی در آستانه فصل بازگشایی مدرسه به نام جشن عاطفه‌ها برگزار می‌شود که متولی این جشن، کمیته‌امداد است، جشنی که با کمک خیران برگزار می‌شود و وسایل مورد نیاز دانش‌آموزان نیازمند تهیه و به آن‌ها اهدا می‌شود تا آن‌ها هم بتوانند سال تحصیلی جدید را با لبخند و شادی آغاز کنند.

زنگ نخست ماه‌ مِهر با مشق مهرورزی

۳۷ هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته‌امداد هستند

 

جلال شیخ‌پور مدیرکل کمیته‌امداد لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهار داشت: کمیته‌امداد در بخش‌های مختلف مسکن، پرداخت مستمری به مددجویان، تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، پرداخت کمک هزینه درمان، پرداخت کمک هزینه تحصیلی و بخش‌های دیگری فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهد که یکی از این خدمات، کمک به دانش‌آموزان تحت پوشش این نهاد است.


وی افزود: در استان لرستان ۳۷ هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته‌امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد برای تحصیل استفاده می‌کنند که سال گذشته بیش از ۲ میلیارد تومان کمک هزینه تحصیلی به این دانش‌آموزان پرداخت شد و بیش از ۸ هزار و ۶۹۰ بسته لوازم‌التحریر نیز بین این دانش‌آموزان توزیع گردید.


مدیرکل کمیته‌امداد لرستان تصریح کرد: امسال به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که به همه ۳۷ هزار دانش‌آموزان تحت پوشش این نهاد، بسته‌های لوازم‌التحریر نیز اهدا شود تا همه این دانش‌آموزان با شور و اشتیاق وارد مدرسه شوند.


شیخ‌پور بیان کرد: بسیاری از همین دانش‌آموزان، نخبه‌ها و استعدادهایی هستند که با حمایت از آن‌ها در بخش‌های مختلف می‌توان شاهد شکوفایی استعدادهای آنان بود به‌طوری که تعداد زیادی از همین دانش‌آموزان بعد از پایان مدرسه و ورود به دانشگاه، جزء نخبگان محسوب می‌شوند و موفقیت‌های بزرگی را کسب می‌کنند.

 


زنگ جشن عاطفه‌ها در مدارس نواخته می‌شود

 

وی از برپایی ۲۵۰ پایگاه جمع‌آوری کمک ‌های مردمی برای جشن عاطفه‌ها در استان خبر داد و گفت: این پایگاه‌ها از چند روز پیش در مراکز نیکوکاری و مصلی‌ها برپا شده که کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم را برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند جمع‌آوری می‌کنند.


مدیرکل کمیته‌امداد لرستان یادآور شد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید نیز در مدارس همزمان با سراسر کشور زنگ جشن عاطفه‌ها نواخته می‌شود و دانش‌آموزان مدارس هرآنچه که در توان دارند می‌توانند به نیازمندان کمک کنند.


شیخ‌پور عنوان کرد: سال گذشته حدود ۳۰ میلیارد تومان مردم لرستان در جشن عاطفه‌ها کمک کردند و طی این چند روز با آغاز جشن عاطفه‌ها در استان، بیش از ۱۸ میلیارد تومان توسط مراکز و پایگاه‌های نیکوکاری در لرستان جمع‌آوری شده است.


وی خاطرنشان کرد: کمک به نیازمندان یکی از تاکیدات دین و بزرگان است از همین رو شهروندان لرستانی می‌توانند برای کمک به دانش‌آموزان تحت پوشش، کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را تحویل دهند تا در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

زنگ نخست ماه‌ مِهر با مشق مهرورزی

ترویج فرهنگ دستگیری از نیازمندان با اجرای طرح هم‌کلاسی مهربان

 

عبدالسبحان حقیقی مسئول بسیج دانش‌آموزی لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: هرساله در آستانه فصل بازگشایی مدارس، طرحی به نام «هم‌کلاسی مهربان» اجرا می‌شود و در راستای اجرای این طرح، بسته‌های لوازم‌التحریر، لباس، کیف و کفش در اختیار دانش‌آموزان نیازمندی که شناسایی شده‌اند، قرار می‌گیرد.


وی افزود: در راستای اجرای این طرح، پایگاه‌های مقاومت و آموزش و پرورش همه شهرستان‌های استان همکاری لازم را دارند تا ملزومات مورد نیاز مدارس در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار گیرد و با اجرای یک رزمایش این بسته‌ها توزیع گردد.


مسئول بسیج دانش‌آموزی لرستان تصریح کرد: با اجرای زنگ عاطفه‌ها در مدارس نیز، دانش‌آموزان فرهنگ ایثارگری، کمک به هم‌نوع و تقسیم شادی را به خوبی فرا می‌گیرند و با این اقدام سعی می‌کنند که در طول سال یاریگر نیازمندان به خصوص دانش‌آموزان باشند.


حقیقی بیان کرد: امسال یک‌هزار و ۵۰۰ بسته لوازم‌التحریر تهیه شده که برای تهیه هر بسته ۳۰۰ هزار تومان هزینه شد که در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شده است و در طول سال نیز تلاش می‌شود تا از این دانش‌آموزان حمایت‌هایی صورت گیرد.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از