حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/07/17 شمسی | 2024/10/08 میلادی
شناسایی ۳۸۴ تبعه غیرمجاز در واحدهای اقتصادی لرستان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خبرداد:

شناسایی ۳۸۴ تبعه غیرمجاز در واحدهای اقتصادی لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به شناسایی ۳۸۴ تبعه غیرمجاز در واحدهای اقتصادی لرستان گفت: ۱۵ کارآفرین به جهت به‌کارگیری اتباع غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شدند.

سید فرهاد ناصری‌نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: طی چند سال اخیر ورود اتباع خارجی به کشور زیاد شده است و استان لرستان نیز از این قضیه مستثنی نیست اما با توجه به وضعیت اشتغال در لرستان به‌کارگیری مهاجران افغانستانی در واحدهای اقتصادی استان ممنوع است.

وی افزود: طی یک‌سال اخیر اتباع خارجی زیادی در استان لرستان تردد داشته‌اند و به صورت غیرمجاز در واحدهای اقتصادی استان به کار گماشته شده‌اند که این کار برای کارفرمایان تخلف محسوب می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: این اتباع خارجی معمولاً در کارهای سخت مانند کوره آجرپزی، چاه‌کنی، حمل کالا، کشاورزی و ... به کار گرفته می‌شوند و متاسفانه کارفرمایان به خاطر نیروی کار ارزان قیمت، عدم پرداخت بیمه و مالیات از این کارگران استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط اشتغال استان، بازرسی‌های مستمر و روزانه‌ای برای واحدهای اقتصادی لرستان برنامه‌ریزی شده است تا از به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز جلوگیری به عمل آید.

ناصری‌نیا با بیان اینکه برخی از بازرسی‌ها نیز به صورت موردی انجام می‌گیرد گفت: با همکاری نیروی انتظامی گشت‌های مشترکی نیز داریم که از واحدهای اقتصادی استان بازدید به عمل می‌آورند. 

وی تصریح کرد: در ۶ ماهه امسال ۶۲۶ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و اقتصادی لرستان انجام گرفته که ۶۹ گشت به صورت مشترک بوده است و در بازرسی‌های به عمل آمده ۳۸۴ تبعه غیرمجاز شناسایی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیشترین شناسایی اتباع خارجی را مربوط به شهرستان الیگودرز دانست و اظهار داشت: در ۶ ماهه امسال ۱۳۱ تبعه خارجی در واحدهای اقتصادی الیگودرز شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه امسال در شهرستان‌های بروجرد، دورود، دلفان و ازنا موردی از به‌کارگیری اتباع خارجی نداشته‌ایم افزود: کمترین مورد شناسایی نیز مربوط به شهرستان پلدختر بوده که در مدت مذکور ۱۲ نفر شناسایی شدند.

ناصری‌نیا با اشاره به اینکه ۱۰۲ برگه جریمه برای واحدهای اقتصادی متخلف صادر شده است عنوان کرد: ۱۵ کارآفرین به جهت به‌کارگیری اتباع غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: با شناسایی اتباع غیرمجاز در واحدهای اقتصادی لرستان، ۲۱۶ نیروی کار جایگزین شدند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از