حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل امور عشایری لرستان:

طرح تولید قراردادی دام سبک عشایر اجرا می‌شود

طرح تولید قراردادی دام سبک عشایر اجرا می‌شود

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: طرح تولید قراردادی دام سبک عشایر در لرستان اجرا می‌شود که می‌تواند گام مهمی در راستای تعادل در بازار گوشت قرمز شود.

به گزارش سفیرافلاک، عشایر نقش مهمی در تولید انواع لبنیات، گوشت قرمز، صنایع دستی و سایر محصولات دارند اما باتوجه به دام‌هایی که در اختیار دارند درصد بالایی از گوشت قرمز و مورد نیاز کشور توسط عشایر تولید می‌شود.

هوشنگ نورمحمدی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: امور عشایری با هدف جلوگیری از قاچاق دام و کوتاه کردن دست دلالان از بازار گوشت قرمز، طرح تولید قراردادی دام سبک عشایر را اجرا می‌کند.

وی افزود، در راستای اجرای این طرح بالغ‌بر ۹ هزار تن علوفه دامی به صورت رایگان در اختیار دام‌های عشایر قرار می‌گیرد و در قبال این اقدام، عشایر موظف هستند در زمانی که دام مناسب تحویل است، گوشت را به امور عشایری و پشتیبانی امور دام تحویل دهند.

مدیرکل امور عشایری لرستان تصریح کرد: در حال حاضر این طرح شروع شده که می‌تواند گام مهمی در راستای تعادل در بازار گوشت قرمز شود که همه اقدامات اجرای این طرح انجام شده و قرارداد نیز منعقد گردیده است.

نورمحمدی بیان کرد: عشایر لرستان سالانه بیش از ۱۲ هزار تن گوشت قرمز که معادل ۲۵ درصد گوشت قرمز استان است را تولید می کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از