حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

عمل به فرامین رهبری ضامن پیشرفت کشور است

عمل به فرامین رهبری ضامن پیشرفت کشور است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: عمل به فرامین رهبری ضامن پیشرفت مادی و معنوی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد، اظهار داشت: مجموعه رفتارهای نیک در همه رفتار ائمه‌اطهار (ع) وجود داشت لذا امام حسن (ع) را کریم اهل‌بیت (ع) نامیدند و وجود ائمه‌اطهار (ع) راه و روشی برای سبک زندگی ما است که همه در این مسیر حرکت کنیم.

وی افزود: رهبری در دیدار با رئیس‌جمهور و دولت چهاردهم نکاتی را بیان فرمودند که عمل به آن‌ها ضامن پیشرفت مادی و معنوی کشور است و هر دولتی که به این توصیه‌ها عمل کرده موفق شدند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: رهبری در این دیدار تأکید کردند دولت چهاردهم در دوران خدمت بیشتر به یاد خدا باشند، با مردم باشند، هر تصمیمی پیوست عدالت داشته باشد و همچنین بر تولید ملی تأکید کردند که رهبری بارها بر پیوست عدالت در قوانین تأکید کردند. 

 وی تصریح کرد: یکی از جاهایی که به این موضوع به‌خوبی عمل نشده، همین موضوع پیوست عدالت است که سبب عقب‌ماندگی برخی از استان‌ها است و باید به گفتمان عمومی تبدیل شود، استان‌هایی هستند از صنایع و شرکت‌های بزرگ برخوردار بوده و ارزش‌افزوده از آن‌ها گرفته می‌شود و بیشتر آن در همان استان هزینه می‌شود و استان‌هایی که صنعت ضعیفی دارند ارزش‌افزوده کمتری دارند.

شاهرخی گفت: باید به‌گونه‌ای تقسیم شود که فاصله کمتر شود و این نیازمند تصویب قانون در مجلس است و یکی از دلایلی که شهرداری‌ها در عمران موفق نیستند چون ارزش‌افزوده کمتری دریافت می‌کنند.

امام جمعه خرم‌آباد بیان کرد: دولت شعار خود را وفاق ملی قرار داده که باید ملاک دولت، شایسته‌سالاری باشد که برخاسته از تعهد و تخصص است که این شعار یعنی جناح‌بازی در ارکان آن دولت ممنوع است و از تغییرات فوری و عجولانه سیاسی پرهیز نماید و اساس را شایسته‌سالاری قرار دهد.

وی گفت: دولت وفاق ملی یعنی توجه به ارزش‌ها لذا مردم ما در تحمل سختی‌ها نمره عالی گرفتند و هم‌اکنون نوبت قوای سه‌گانه است که در حدی عمل کنند که نمره آن‌ها عالی باشد.

شاهرخی با اشاره به طرح تصویب دره خرم‌آباد در سازمان بین‌المللی گفت: این سازمان هزاران اثر را ثبت جهانی کرده که در کشور ما ۲۸ اثر ثبت جهانی شده است مانند تخت جمشید، ارگ بم، گنبد سلطانیه، مسجد جامع اصفهان و باید سازمان‌های اداری و مردمی ما در این جهت همکاری کنند تا این اتفاق رخ دهد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: مردم در برخی از امور دچار سختی هستند از جمله اجاره مسکن، وام ازدواج و فرزندآوری که مردم را آزار می‌دهد از همین رو مشکل یا استانی یا بیرون استان است که اگر مشکل بانک‌ها درون استان است حل شود و اگر کسی نمی‌تواند، جایگزین این افراد انجام شود، اگر مشکل فرا استانی است لازم است کسی در رأس امور قرار گیرد که مشکل حل شود که استاندار این موضوع را پیگیری می‌کند که لازم است به استان ما توجه شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از