حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
تحلیگر مسائل سیاسی مطرح کرد:

قیام ۱۵ خرداد نقطه آغاز انقلاب اسلامی ایران

قیام ۱۵ خرداد نقطه آغاز انقلاب اسلامی ایران

تحلیگر مسائل سیاسی گفت: قیام تاریخی و ماندگار ۱۵ خرداد نقطه آغاز حرکت انقلاب اسلامی ایران بود.

همایون رهبران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با اشاره به قیام ۱۵خرداد، اظهار داشت: یکی از ابعاد شخصیتی امام راحل که در نوع خود بی‌نظیر است این بود که احکام اسلامی را به منصه‌ظهور رساند و عملی کرد و برای این مهم تلاش‌های زیادی انجام دادند.

وی افزود: امام خمینی(ره) اعتقاد داشت اجرای اسلام بدون تشکیل حکومت اسلامی امکان‌پذیر نیست به عبارتی حرکت بی‌نظیر امام راحل، فعلیت بخشیدن به احکام الهی بعد از فتوای تاریخی میرزای شیرازی بود که استعمار بعد از این فتوا به نقش علما در سیاست پی بُرد و سعی کرد جدایی دین از سیاست را نهادینه و اینگونه القا کند که دین از سیاست جدا شود اما قیام ۱۵ خرداد به جدایی دین از سیاست پایان داد.

تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: قیام ۱۵ خرداد به تلاش سال‌ها استعمارگران برای جدایی سیاست از دین پایان داد که قیام ۱۵ خرداد قیام تاریخی است که سبب شد شکل جدیدی از اسلام که اسلام ناب محمدی است، ترویج یابد که بعد از پیروزی انقلاب این نگاه ویژه توانسته جمهوری اسلامی ایران را به جایگاهی برساند که شاهد سربلندی ایران اسلامی هستیم و هر روز بر اقتدار کشور اضافه می‌شود.

رهبران بیان کرد: نقطه عطف همه آنچه که رخ می‌دهد از قیام تاریخی ۱۵ خرداد شروع شد و این روزی سرنوشت‌ساز در تاریخ است که در این روز افراد زیادی جان خود را تقدیم کرده و به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: اولین گام شکل‌گیری انقلاب اسلامی از قیام تاریخی ۱۵ خرداد برداشته شد که حرکتی بی‌نظیر است و در این روز مردم برخی از شهرهای کشور در اعتراض به دستگیری امام راحل به خیابان‌ها آمدند و از همین قیام اتحادی بی‌نظیر برای پیروزی انقلاب رقم خورد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از