حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
استاندار لرستان:

لزوم ایجاد پایانه صادراتی سنگ در الیگودرز

لزوم ایجاد پایانه صادراتی سنگ در الیگودرز

استاندار لرستان گفت: با توجه به ظرفیت الیگودرز در بخش معادن سنگ، ایجاد بازارچه و پایانه صادراتی سنگ کاملاً مشهود است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، ابوطالب شفقت ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان الیگودرز اظهارداشت: در منطق مدیریت و حکمرانی اسلامی کار برای خداست و دولت شهید آیت‌الله رئیسی الگوی مدیریت یکپارچه حکمرانی اسلامی را آغاز کرد که به زمان، دانش، وقت، همدلی، از خودگذشتگی و ایثار نیاز دارد.

وی به ظرفیت‌های طبیعی استان لرستان اشاره کرد و افزود: این استان دارای آب، خاک، آفتاب و نیروی انسانی است و برای رفع مشکلات آن مشارکت و خرد جمعی لازم است.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت معادن سنگ الیگودرز جهت ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: معادن تعطیل این شهرستان در چارچوب قانون فعال شوند و با توجه به ظرفیت الیگودرز در بخش معادن سنگ، ایجاد بازارچه و پایانه صادراتی سنگ کاملاً مشهود است.

وی با اشاره به لزوم توسعه کشت گلخانه‌ای و افزایش صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی تصریح کرد: طی چند روز آینده برنامه جامع استان لرستان در حوزه اشتغال اعلام می‌شود.

شفقت در رابطه با پروژه‌های عمرانی شهرستان الیگودرز در بخش راه نیز اظهارداشت: در بازدیدی که از برخی پروژه‌های حوزه راه این شهرستان انجام گرفت بنا شد چند زیرگذر در حال ساخت الیگودرز ظرف دو ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

 وی افزود: یکی از چالش‌های شهرستان الیگودرز مربوط به حوزه بهداشت و درمان است چرا که تعداد پزشک متخصص و ماندگاری آنها در شهرستان کم است بنابراین باید اقداماتی انجام گیرد تا ماندگاری پزشکان متخصص افزایش یابد.

استاندار لرستان به نیاز کشور به صنعت لاستیک‌سازی اشاره کرد و گفت: لاستیک بارز شهرستان الیگودرز می‌تواند کمبود لاستیک کشور را تامین کند، همچنین رونق این صنعت در لرستان می‌تواند معضل بیکاری شهرستان را تا حدی کاهش دهد.

وی در رابطه با اجرای طرح راه‌آهن ازنا - الیگودرز به اصفهان اعنوان کرد: توسعه ریلی از پروژه‌های مورد توجه دولت است بنابراین تلاش می‌شود اجرای این طرح در وزارت راه مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از