حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان:

مکتب شهید سلیمانی، مدرسه درس‌آموز است

مکتب شهید سلیمانی، مدرسه درس‌آموز است

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان گفت: مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، یک مدرسه درس‌آموز است که می‌توان از ابعاد مختلف این مکتب، بهره جُست.

محمدرضا جعفری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهارداشت: نگاه مکتبی به اندیشه‌ها و خصوصیات شهید سلیمانی موجب نگاه جامعه به شخصیت نظری و عملی ایشان می‌شود و علاوه بر آن نیز ارزش واقعی بینش و منش وی را نشان می‌دهد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران فرمودند به شهید سلیمانی به چشم یک فرد نگاه نکنید بلکه به چشم یک مکتب نگاه کنید چرا که مکتب ایشان یک مدرسه است، چراغ راه سعادت و در واقع یک مدرسه درس‌آموز است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان تصریح کرد: شهید سلیمانی دارای ویژگی‌هایی منحصر به فرد بودند که سبب شد اینگونه در بین ملت‌های آزادی‌خواه دنیا محبوب شود تا جایی که هر کسی نام حاج قاسم را می‌برد، نهایت رشادت و دلاوری از ایشان در ذهن‌ها تداعی می‌شود.

جعفری بیان کرد: اخلاص، انقلابی، شجاعت، درایت، تیزبینی، ولایی بودن از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید سلیمانی بود و با روحیه فداکاری و قهرمانی که داشت، توانست اینگونه برای نبرد با دشمن اقدام نماید.

وی با اشاره به وصیت‌نامه شهید سلیمانی گفت: با تحلیل وصیت‌نامه شهید سلیمانی، اصول و مولفه‌هایی از جمله ولایتمداری، اعتقاد به محوریت جمهوری اسلامی در جهان، تاکید به روی کارآمدن مسئولانی که در مسیر انقلاب با روحیه جهادی تلاش کنند به چشم می‌خورد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با تاکید بر مطالعه ابعاد زندگی و شخصیت شهید سلیمانی، خاطرنشان کرد: جهت شناخت بهتر شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و آشنایی با مکتب ایشان، همه ما ملزم به مطالعه دقیق ابعاد زندگی شهید هستیم.

جعفری یادآور شد: باتوجه به گذشت چهارسال از شهادت این شهید بزرگوار، آثار متعددی از جمله کتب مختلف در وصف اخلاق، ولایتمداری، خاطرات دوستان و دلاورمردی منتشر شده که شناخت شهید سلیمانی را برای نسل جوان آسان می‌کند.

وی با اشاره به گسترش تفکر شهید سلیمانی در کشورهای دنیا، گفت: امروز در کشورهای مختلفی مانند فلسطین شاهد گسترش تفکر ایستادگی در برابر ظالمان هستیم و به برکت خون شهدای مدافع حرم و شهید سلیمانی، پایه‌های ظلم در این کشورها لرزان شده و به‌زودی نابود می‌شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از