حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
ائمه جمعه لرستان مطرح کردند:

ندای مظلومیت فلسطین باید به گوش جهان برسد

ندای مظلومیت فلسطین باید به گوش جهان برسد

ائمه جمعه لرستان در خطبه‌های نماز جمعه عنوان کردند: باید ندای مظلومیت فلسطین را به گوش جهانیان برسانیم و از آنها دفاع کنیم.

به گزارش سفیرافلاک، حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر امام جمعه موقت خرم‌آباد در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی، اظهارداشت: ۷۵ سال است که مردم مظلوم تحت سخت‌ترین ظلم‌ها قرار گرفته‌اند، این رژیم منحوس خانه‌ها را بر سرشان خراب می‌کند، بیمارستان را بمباران و کودکان مظلوم را قتل‌عام می‌کند و کسانی که موسس این غده سرطانی بودند مانند انگلیس و آمریکا، همه در این جنایات شریک هستند.

وی افزود: اگر مجاهدان در مقابل آنها نباشند، همه جا را تخریب می‌کند و هر جایی که نام خدا باشد، دست به تخریب می‌زنند، اسرائیلی که از نیل تا فرات فریاد می‌زد و نقشه داشت و این همه جنایت کرده است، امروز می‌طلبد  کشورهای اسلامی از مردم مظلوم دفاع کنند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد تصریح کرد: سازمان ملل در این اوضاع صحبتی نمی‌کند و اگر کوچکترین اتفاقی در کشورهای غربی باشد، فریاد آنها بلند می‌شود ولی الان کسی سخن نمی‌گوید و فقط در سکوت تماشا می‌کنند.

حجت‌الاسلام شمسی‌فر گفت: امروز وظیفه دولت‌ها کمک‌های نظامی و سیاسی است اما مردم هم وظیفه دارند تا کمک مالی نمایند و کمک رسانه‌ای هم داشته باشند چون رسانه در دست دشمن است و این همه جنایات انجام دادند ولی یکی از رسانه‌های غربی منعکس نمی‌کند و جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کنند.

وی بیان کرد: باید ندای مظلومیت فلسطین را به گوش جهانیان برسانیم و با ندای «الله اکبر» از آنها دفاع کنیم و مجاهدان فلسطینی و محور مقاومت، اسرائیل را نابود خواهند کرد و روز به روز اسرائیل در درون متزلزل شده و رو به نابودی می‌رود.

امام جمعه موقت خرم‌آباد افزود: این گنبد آهنین امروز  فروریخته و امنیت آنها از بین رفته است لذا موجودیت خود را در خطر می‌بیند و وعده خداست که یاری می‌رساند و اسرائیل با خوی درندگی هرگز نمی‌تواند جبران این شکست را کند و برای اولین‌بار است که رژیم صهیونیستی این همه کشته و اسیر می‌دهد.

حجت‌الاسلام شمسی‌فر با اشاره به انتخابات پیش‌رو، خاطرنشان کرد: دشمن که به ضعف خود پی برده و قدرت ایران را به خوبی فهمیده است، هر روز یک نقشه می‌کشد و سعی دارد انتخابات را کمرنگ کند که چهار راهبرد رهبری باید در نظر گرفته شود.

جنایات رژیم صهیونیستی در تاریخ بی‌سابقه است

حجت‌الاسلام سید علی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه بروجرد با اشاره به سالروز شهادت شهید محراب اشرفی‌اصفهانی، اظهارداشت: شهید اشرفی‌اصفهانی توفیقی زیادی داشت که این مرد بزرگ سال‌ها مبلغ دین خدا بود و به درجه شهادت رسید.

وی آتش کشیدن مسجد کرمان در سال ۵۷ توسط رژیم پهلوی را نشان‌دهنده ناتوانی آنها برشمرد و افزود: وقتی رژیم پهلوی در مقابل مردم کم آورد دست به این کار زد که فکر کرد مردم از این کارها می‌ترسند ولی مردم جدی‌تر شدند و در نهایت پهلوی رسوا شد و کاری از پیش نبرد.

وی با اشاره به هفته اولیاء و مربیان، گفت: همه باید احساس مسئولیت کنیم که رابطه اولیاء با معلمان باید برقرار باشد و رصد کنند که در این برهه از زمان ضروری است چرا که دشمن جوانان را مورد هدف قرار داده است و این رابطه صمیمی و محکم بین خانواده و مدرسه برای دانش‌آموزان مهم است.

امام جمعه بروجرد بیان کرد: هفته قبل تعدادی از دانش‌آموزان آمدند و گفتند که معلم آنها سر کلاس درس توهین‌هایی به جبهه مقاومت و مردم فلسطین داشته که برخورد لازم صورت گرفت اما جامعه فرهنگی ما سالم است و تعدادی هستند که سعی دارند دانش‌آموزان را منحرف کنند ولی همین نسل جوان جلوی معلم ایستاده و از انقلاب و اسلام دفاع می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسینی یادآورشد: ظاهر برخی جوانان را نباید نگاه کرد چراکه برخی متدین هستند و همین‌ جوانان بودند که در دفاع مقدس ایستادند و امروز نسل جوان با همه توان برای دفاع از اسلام ایستاده‌اند.

وی با اشاره به قیام طوفان‌ الاقصی تصریح کرد: ۷۵ سال است رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا حکومت تشکیل داد و این انسان‌های وحشی، مردم را قتل عام کردند به‌طوری که جنایاتی که مرتکب شدند در تاریخ بی‌سابقه است.

خطیب جمعه بروجرد خاطرنشان کرد: حماس ابتکار عمل کرد و از دریا و زمین و هوا حمله کرد که شکستی غیرقابل ترمیم به رژیم صهیونیستی وارد شد و این اقدام، مقدمه‌ای برای سقوط رژیم صهیونیستی است.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: حامیان رژیم صهیونیستی کاری نمی‌توانند انجام دهند و اعلام شد هر حرکتی کنند با موشک به آنها پاسخ داده می‌شود و آمریکا در اطراف کشور ما پایگاه نظامی دارد ولی جرات هیچ اقدامی را ندارد چون می‌دانند هر حرکتی از سوی آنها رخ دهد، کاخ سفید با خاک یکسان می‌شود.

حمله برق‌آسا و غیرقابل ترمیم طوفان الأقصی ضربه مهلکی بر اسرائیل بود

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی امام جمعه کوهدشت در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار‌داشت: بایستی توجه داشته باشیم که خداوند متعال بر همه احوال ما نظارت کامل دارد و مأموران الهی حرکات ما را ضبط و ثبت می‌کنند.

وی افزود: هرچه محبت انسان به خدا بیشتر باشد، بیشتر نیز به یاد خواهد بود؛ ذکر و یاد خدا دل را بیدار می‌کند و یکی از زمان‌هایی که بایستی انسان به یاد خدا باشد، در هنگام مصیبت است.

امام‌جمعه کوهدشت عنوان کرد: اگر نماز باتوجه و حضور قلب خوانده شود، انسان را از غفلت بیدار خواهد کرد؛ هر مؤمنی مراقب نماز‌های خود باشد و سروقت بخواند یک انسان بیدار است.

وی تصریح کرد: تفکر به امام حسین(ع) یک تفکر انقلابی است، امروز تفکر مقاومت یک تفکر امام حسینی و انقلابی است، آمریکا به‌دنبال تحریف این تفکر است؛ حمله برق‌آسا، عظیم و غیرقابل ترمیم طوفان الأقصی از نظر حیثیتی، روانی، ساختاری و امنیتی ضربه مهلکی بر رژیم خونخوار صهیونیست وارد آورد.

طهماسبی گفت: رژیم جعلی صهیونیسم اگر این جبهه مقاومت نبود، بنا داشتند مسجد‌الاقصی را تخریب کرده و معبدی برای یهودیان بنا کنند؛ در طوفان الأقصی به لطف خداوند متعال عملیاتی سریع و غافل‌گیر کننده به صورت هوایی، زمینی، دریایی، چریکی، سایبری و... صورت گرفت.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به فروپاشی محاسبه دشمنان، یادآورشد: کشورهای مسلمان جهان بایستی همه یکصدا این جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین را محکوم کنند.

وی تصریح کرد: دشمن از عملیات طوفان الأقصی از گیج و حیران مانده‌اند؛ مبارزان فلسطینی برای رویارویی با اسرائیل آماده است و از مظلومیت خود دفاع می‌کند.

طهماسبی بیان کرد: پیمان امنیتی بین ایران و عراق بسیار مهم است، سازمان ملل متحد بایستی در برابر جنایات دیوانه‌وار رژیم جعلی اسرائیل سکوت نکرده و انفعال نداشته باشد.

امام‌جمعه کوهدشت بااشاره به اهمیت ورزش برای نشاط‌آوری در جامعه، اظهارداشت: مربیان برای تربیت دینی، اخلاقی و دینی دانش‌آموزان تلاش کنند که علاوه بر رشد تحصیل، رشد معنوی نیز داشته باشند.

وی عنوان کرد: مصوبه مجلس درمورد نیروهای شرکتی بایستی اجرایی شود و تبدیل وضعیت انجام شود و در این راستا بایستی مسئولان اهتمام داشته باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از