حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
در مناظره دانشجویی برگزار شد؛

نقش‌آفرینی دانشجویان برای انتخابات پرشور و انتخاب اصلح

نقش‌آفرینی دانشجویان برای انتخابات پرشور و انتخاب اصلح

دانشجویان قشری پویا و فعال در جامعه هستند که برای انتخابات پرشور و انتخاب اصلح ریاست‌جمهوری می‌توانند نقش بسیار مهمی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، کمتر از پنج روز تا برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور باقی‌مانده و هر روز شور فعالیت‌های انتخاباتی بیشتر و بیشتر می‌شود و انچه که در این رخداد مهم اثرگذار است، حضور پرشور در پای صندوق‌های رای و انتخاب اصلح است.


تحقق اهداف مهم کشور در گرو حضور پرشور در انتخابات است که علاوه بر اقتدار و سربلندی ایران در چشم جهانیان، با انتخاب اصلح می‌توان فردی را برگزید که بتواند در راستای خدمت به مردم مانند شهید رئیسی جهادگونه تلاش نماید.


جوانان به عنوان قشری اثرگذار و فعال در جامعه، در برگزاری انتخابات پرشور می‌توانند نقش‌آفرینی نماید و با گسترش امیدآفرینی در جامعه بر شور و حال فضای انتخاباتی کشور بیفزایند.


قشر جوان دانشجو در تبیین اهمیت انتخابات و انتخاب اصلح و همچنین روشنگری می‌تواند نقش خود را به خوبی ایفا نماید که در این راستا مناظره دانشجویی با موضوع مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح با حضور پنج نفر از دانشجویان دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) برگزار شد.

نقش‌آفرینی دانشجویان برای انتخابات پرشور و انتخاب اصلح

حضور پرشور در انتخابات، نتایجی در عرصه داخلی و بین‌المللی دارد

 

ابوالفضل گودرزی دانشجوی رشته علوم سیاسی دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) اظهار داشت: انتخابات مهم‌ترین برنامه سیاسی کشور است که در طول سال معمولاً یک بار برگزار می‌شود و هرچه حضور در انتخابات پرشورتر برگزار شود، علاوه بر این که در عرصه داخلی نتایج مثبتی را به همراه دارد، در عرصه بین‌المللی هم موثر است.


وی با اشاره به انتخاب اصلح در انتخابات افزود: به نظر من اصلح یعنی فردی که به شرایط داخلی و بین‌المللی اشراف کامل داشته باشد و بتواند مشکلات را احصاء و با برنامه‌ریزی و استفاده از ایده و طرح این مشکلات را برطرف نماید.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) تصریح کرد: به میزان جمعیت، یکی از کشورهایی هستیم که بیشترین دانشجوها را داریم از همین رو انتظار می‌رود دانشجویان برای نخبگانی کردن فضای جامعه نقش خود را ایفا کنند چرا که دانشجویان در جامعه به عنوان قشری فرهیخته شناخته شده هستند و باید در انتخابات نقش خود را به خوبی ایفا کنند.


گودرزی بیان کرد: مهم‌ترین شاخصه‌های یک رئیس‌جمهور این است که با مشکلات کشور آشنا باشد، به روابط بین‌الملل و مسائل جهانی اشراف داشته باشد چون در برهه حساسی هستیم و تحولات منطقه هم حائز اهمیت است لذا طبیعتاً انقلابی‌گری و اشراف کامل به برنامه هفتم توسعه می‌تواند یکی از مولفه‌های مهم فرد اصلح باشد  چون مجری این برنامه، دولت‌ها هستند و علاوه بر این نیز  هماهنگی با سایر قوا داشته باشد چون قوه مقننه هم در آغاز کار است لذا هماهنگی این دو قوه در جامعه اثرگذار است.


وی با بیان اینکه مهم‌ترین انتظار ما این است که فرد منتخب فرهنگ را در اولویت قرار دهد، گفت: درست است که مسئله اقتصاد در کشور بسیار مهم است اما توجه به فرهنگ هم بسیار حائز اهمیت است و از طرفی اصلاح نظام آموزشی مهم است و دانشگاه‌ها به سمت کاربردی‌تر پیش روند پس تغییر نظام آموزش عالی بسیار مهم است و می‌تواند مقدمه اشتغال‌زایی و جهت‌دار کردن اشتغال برای فارغ‌التحصیلان باشد.

نقش‌آفرینی دانشجویان برای انتخابات پرشور و انتخاب اصلح

برای انتخاب اصلح، بر روی تفکر نامزدهای انتخاباتی تمرکز شود


مهدی نجفی دانشجوی رشته برق دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) اظهار داشت: هر کسی که در ایران زندگی می‌کند یک شهروند است و باید کمک کند به جامعه و کشور که انتخابات و حضور پرشور در این رویداد مهم در واقع کمک به پیشبرد اهداف کشور است.


وی افزود: وقتی در انتخابات شرکت می‌کنیم در واقع به نحوی به جامعه کمک می‌کنیم، هر چند یک رای ممکن است در نگاه اول بسیار اندک باشد اما مثال داریم که قطره قطره جمع شود وانگهی دریا شود، پس وقتی همه افراد واجد شرایط پای صندوق‌های رای حاضر شوند در واقع کمک بزرگی به جامعه و حتی در عرصه بین‌المللی کرده‌اند.


دانشجوی رشته برق دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) تصریح کرد: مهم‌ترین اصل انتخابات مردم این است که مردم برای انتخاب اصلح، بر روی تفکر نامزد انتخاباتی تمرکز کنند البته به این معنا نیست که فقط منافع خود را ببینند بلکه باید منافع جامعه و کشور را ببینند و اینکه چه چیزی برای کل جامعه بهتر است.


نجفی تصریح کرد: شخصی مانند شهید رئیسی و یا شهید رجایی مهم‌ترین ویژگی این شهدا این بود که از خودگذشتگی کردند و جان خود را در مسیر خدمت و توسعه کشور تقدیم نمودند پس در انتخابات باید طرز تفکر نامزدهای انتخاباتی را به خوبی دقت کنیم تا از میان آن‌ها فرد اصلح را انتخاب کنیم.


وی آموزش یکی از ارکان اصلی کشور است برشمرد و افزود: وقتی آموزش یک کشور به عالی‌ترین سطح خود برسد کمک زیادی در راستای توسعه جامعه خواهد شد و در این راستا انتظار ما این است که فرقی بین دانشگاه‌ها قائل نباشد و در بودجه دانشگاه‌ها توجه جدی داشته باشند.


دانشجوی رشته برق دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) عنوان کرد: نخبه‌پروری در کی جامعه بسیار مهم است و هر فرد می‌تواند در جامعه موثر باشد لذا یکسان‌سازی عدالت در عرصه آموزش را مد نظر داشته باشد و بتواند عدالت را برقرار نماید تا شرایط برای پرورش نخبگان دانشگاهی فراهم شود.


نجفی شرکت در انتخابات را بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به این که چند روز تا برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده اما هنوز ممکن است برخی از افراد تصمیم به حضور در انتخابات نگرفته باشند که به این افراد توصیه می‌شود حتماً در انتخابات شرکت کنند و و این گامی برای کمک به توسعه کشور است که با هر رای که در صندوق انداخته می‌شود می‌توان در سرنوشت کشور سهیم بود.

نقش‌آفرینی دانشجویان برای انتخابات پرشور و انتخاب اصلح

رئیس‌جمهور آینده بر روی فرهنگ بسیار فعالیت نماید

احد بابایی دانشجوی رشد مددکاری اجتماعی دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) افزود: مهم‌ترین رویداد هر کشوری که دموکراسی باشد و مردم برای کشور تصمیم بگیرند، انتخابات است و باید توجه داشت که امیدهای هر کشوری، جوانان هستند از همین رو هر کشوری اگر بخواهد پیشرفت کند و رو به رشد باشد باید روی جوانان سرمایه‌گذاری کند.


وی بیان کرد: برخی از جوانان شبهات و سوالاتی در ذهن خود دارند و عده‌ای هم سعی دارند که حضور در انتخابات را کمرنگ کنند و یاس و ناامیدی را ترویج دهند و شوری که در وجود جوانان مشاهده می‌شود را به سمت و سوی دیگری هدابت کنند لذا انتظار ما از رئیس‌جمهور آینده این است که دولت از نظر فرهنگی باید کار کند.


دانشجوی رشد مددکاری اجتماعی دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) تصریح کرد: رهبری در مورد فضای مجازی صحبت‌هایی فرمودند و فضای مجازی رها شده و مدیریت این فضا لازم است پس باید از مدرسه به گونه‌ای آموزش داده شود که علاوه بر مسائل آموزشی و تئوری در مدارس به مسائل دیگر هم توجه شود مثلاً جوان هم باید خودباوری و عزت نفس داشته باشد چرا که ریشه خیلی از مشکلات آسیب‌های اجتماعی همین نبود عزت نفس است که عنصری ارزشمند در جوان به حساب می‌آید و کسی که عزت نفس ندارد نمی‌تواند در مسیر ترسیم شده حرکت کند.


بابایی با اشاره به دغدغه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، گفت: برخی مواقع خود طرف دوست ندارد که کار کند و راحت‌طلب است ولی با توجه به اینکه بیکاری ریشه خیلی از مشکلات است، رئیس‌جمهور آینده باید روی این مسئله اشتغال کار کند و بتواند با اقدامات و طرح‌هایی جوانان را برای اشتغال کمک نماید.

نقش‌آفرینی دانشجویان برای انتخابات پرشور و انتخاب اصلح

حمایت از تولید در برنامه رئیس‌جمهور آینده باشد

مهسا مرادپور دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) اظهار داشت: رای دادن و یا رای ندادن در انتخابات بسیار مهم است و در گام بعدی اینکه به چه کسی رای دهیم که اصلح مردم باشد البته باید گفت که تاریخ ایران پُر از حوادثی است برای اینکه امروز به این نقطه برسیم و برای برگزاری انتخابات خیلی زحمت کشیده شده لذا حضور در انتخابات، دین و وظیفه‌ای است که باید انجام دهیم.


وی با اشاره به انتخاب اصلح، افزود: باید توجه داشت که چه کسی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و ما به ایدئولوژی این فرد نگاه می‌کنیم که در چه حزبی است در صورتی که برای انتخاب، مولفه‌های زیادی وجود دارد که فرد منتخب را از بین نامزدها می‌توان انتخاب کرد.


دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) تصریح کرد: لازم است که برای انتخاب درست، تحقیق بنیادی و اساسی داشته باشیم که به نظر من فرد اصلح کسی است که برنامه داشته باشد به خصوص در حوزه اقتصاد و البته موضوع بعدی دیپلماسی است و باید بتواند با کشورهایی ارتباط برقرار کند تا ظرفیت‌ها افزایش یابد.


مرادپور بیان کرد: تفکر و نوع برنامه‌ای که رئیس‌جمهور مد نظر دارد تا در کشور اجرا کند بسیار مهم است و به نظرم باید فرد منتخب بتواند در زمینه دیپلماسی اقتصادی، علمی، ورزشی، فرهنگی، سیاسی فعال باشد و فقط برای یک رئیس‌جمهور، پرداخت یارانه نباید ملاک باشد بلکه ارائه برنامه‌ها بسیار حائز اهمیت است.


وی حمایت از تولیدکننده‌ها را یکی از معیارهای مهم رئیس‌جمهور برشمرد و افزود: امروز بیکاری یکی از معضلات و دغدغه‌های جوانان است که باید به صورت پایه‌ای حل شود و اگر از تولیدکننده‌ها حمایت شود می‌توانیم به رشد و تولید برسیم و اینگونه امار بیکاری کاهش می‌یابد.

 

فرد منتخب نباید تشنه قدرت باشد


سحر شکری دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) اظهار داشت: من به شخصه در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت می‌کنم چون دیدگاه من این است که یک رای هم در سرنوشت کشور بسیار اثرگذار است اما علاوه بر مشارکت در انتخابات، این موضوع هم مهم است که به کسی رای داده شود.


وی یادآور شد: کسی باید انتخاب شود که دغدغه مردم را مد نظر داشته باشد و تشنه قدرت نباشد تا بتواند در مسیر حل مشکلات اقداماتی قابل توجهی را انجام دهد و با توجه به اینکه مشکلات اقتصادی در سطح جامعه مشخص است و خود را نشان داده، لازم است که رئیس‌جمهور منتخب بتواند با ارائه برنامه برای رفع مشکلات اقتصادی و مهار گرانی اقدام نماید و این برنامه مهم را در دستور کار داشته باشد.


دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) عنوان کرد: انتظار داریم که فرد منتخب بتواند جلوی اختلاس‌ها را بگیرد و افرادی را که به اموال بیت‌المال دست درازی می‌کنند به اشد مجازات برساند که درسی باشد برای کسی که فکر اختلاس در سر داشته باشد.


شکری با اشاره به عدالت آموزشی گفت: در سطح دانشگاه‌ها باید بودجه همه دانشگاه‌های دولتی در یک سطح باشد تا همه از عدالت برخوردار باشند و دانشجویان مهره‌های اصلی فرهنگ جامعه هستند که باید توجه ویژه‌ای به این قشر صورت گیرد.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از