حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
یادداشت؛

نقش جهادتبیین در انتخابات

نقش جهادتبیین در انتخابات

همایون رهبران تحلیلگر سیاسی در یادداشتی نوشت: نقش جهادتبیین در انتخابات بسیار حائز اهمیت است و با روشنگری و اهمیت انتخابات باید مردم را برای حضور در انتخابات دعوت کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر مردم سالاری دینی است، مقصود از مردم سالاری این است که تحقق اهداف انقلاب اسلامی ایران، مبتنی بر اراده و عزم مردم استوار شده است.

با نگاهی به حضور مردم در صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون، می‌بینیم که به طور متوسط هر ساله یک انتخابات برگزار شده است، انتخاباتی که با حضور گسترده مردم در نوع خود بی‌نظیر است.

این افتخار مشارکت پرشور در انتخابات فقط برای جمهوری اسلامی ایران بوده و هیچ نظامی در دنیا تاکنون این تجربه را نداشته و نخواهد داشت چرا که ملت ایران همیشه با حضور خود، پشتیبانی از نظام را به دنیا نشان داده‌اند.

۱۱ اسفند امسال شاهد یک رویداد سیاسی مهم هستیم و برگزاری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را در پیش داریم، موضوعی که مد نظر است این است که بعد از ۴۵ سال از عمر انقلاب، باید جایگاه و اهمیت انتخابات به خوبی بیان شود.

مجلس شورای اسلامی در بین قوای سه گانه ما هم از نظر جایگاه و هم از نظر اختیاراتی که مجلس شورای اسلامی وجود دارد سبب شده تا منزلت مجلس شورای اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

از بین همه مواردی که که جایگاه مجلس را ویژه کرده است، شان قانون‌گذاری بسیار حائز اهمیت می‌باشد چرا که قانون‌گذاری در کشور به منزله ریل‌گذاری یک نظام سیاسی است و همه نهادها و دستگاه‌ها براساس ریلی که مجلس شورای اسلامی، ریل‌گذاری می‌کند، حرکت می‌کنند.

اگر جهت‌دهی ریل نامناسب باشد، اهدافی که طراحی شده، محقق نمی‌شود و در اینجا نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ما قابل درک است و این نشان می‌دهد هر چه این ریل‌گذاری دقیق‌تر و کارشناسی‌تر باشد، سریعتر به اهداف انقلاب دست می‌یابیم.

انتخابات مقوله بسیار مهمی است و زمانی مشکلات در همه ابعاد و حوزه‌ها برطرف می‌شود که دست به یک انتخاب درس بزنیم و در گام اول باید جایگاه انتخابات را بشناسیم و سپس در انتخابات حضور پرشور داشته باشیم و با انتخاب اصلح بتوانیم افراد توانمند را راهی مجلس کنیم.

هر یک از ما ایرانی‌ها باید یک ستاد برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم تا بتوانیم همه مردم و واجدین شرایط را برای حضور در انتخابات تشویق کنیم و جهادتبیین در این مقطع، بحث انتخابات پیش‌رو است که باید همه افراد در هر جایگاهی برای جهادتبیین انتخابات همت نمایند.

امروز اولویتی را مهمتر از انتخابات در جهادتبیین نداریم علاوه بر اینکه خودمان در انتخابات شرکت می‌کنیم دیگران را برای حضور در این عرصه سیاسی تشویق کنیم و در این میان اگر نوجوانان و جوانان در مورد انتخابات شبهاتی دارند، روشنگری کنیم.

باید به خوبی روشنگری شود که هرچه حضور در انتخابات بیشتر باشد، چشم طمع دشمنان کور خواهد شد و ما در جهت اهداف والای انقلاب بهتر می‌توانیم به نتیجه برسیم، این انتخابات اقتدار و امنیت را به همراه دارد و قطعاً ملت ایران این بار هم حماسه خواهند آفرید و با انتخاب افراد توانمند می‌توانند مجلسی قوی تشکیل دهند.

در یک کار پژوهشی مشخص شد اگر نمایندگان در قوانین صادرات و واردات دقت بیشتری داشته باشند، چه نقشی در ثبات اقتصادی کشور دارد، در این راستا همه اقتصاددانان می‌گویند راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی افزایش تولید است و اگر مجلس شورای اسلامی قوانینی تصویب کند که از واردات کالاهای غیرضروری جلوگیری کند، نقش مهمی در اشتغال‌زایی دارد و سهم مجلس در این یک موضوع بسیار تعیین کننده است.

بخش مهمی از اقتصاد به قوه مقننه برمی‌گردد که با تدوین قوانین درست این مشکل برطرف می‌شود، پس گام اول و مهم در این زمینه حضور در انتخابات و انتخاب درست است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از