حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل صمت لرستان:

هزار میلیارد ریال برای لاستیک‌سازی هزینه شد

هزار میلیارد ریال برای لاستیک‌سازی هزینه شد

مدیرکل صمت گفت: جعفری اظهارداشت: طی سال گذشته و سال‌جاری بالغ‌بر یک‌هزار میلیارد ریال در لاستیک‌سازی هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، بهمن جعفری در جمع خبرنگاران اظهارداشت: عملیات اجرایی لاستیک‌سازی با ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال در شهرستان خرم‌آباد از ۱۳۹۵ در محل شهرک صنعتی شماره ۳ خرم‌آباد در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار آغازشد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری این طرح با مشارکت ۸۱ درصدی بخش خصوصی و ۱۹ درصدی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با خرید زمین از شرکت شهرک‌های صنعتی استان آغاز گردید که بخش زیادی از اراضی در اختیار را تسطیح و خاکبرداری نمود و اقدامات و پیگیری‌‌هایی جهت تامین ماشین‌آلات و تجهیزات به عمل آمد که متاسفانه به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه کماکان عملیاتی نگردیده است.

مدیرکل صمت لرستان تصریح کرد: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، توسط استاندار لرستان، اجرای این طرح در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان قرار گرفت به گونه‌ای که جلسات متعددی در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) جهت ورودی جدی این سازمان و هزینه نمودن سهم آورده برگزار نمود.

جعفری بیان کرد: از طرفی با پیگیری‌های انجام شده در جریان سفر ریاست محترم جمهوری به استان تسهیلات ۱۷۰ میلیون دلاری توسط بانک ملی جهت اجرای کامل طرح و ۱۷۸ میلیارد تومانی جهت اجرای فاز اول با ظرفیت ۶۰۰ هزار حلقه‌ای در نظر گرفته شد که در نهایت منجر به مصوب شدن مبلغ یک‌هزار  ۷۸۰ میلیارد ریال جهت تامین منابع (فاز ۱) گردید.

وی گفت: اکنون بررسی‌های کارشناسی در بانک عامل انجام شده و همچنین تامین وثائق مورد نیاز به بانک سپرده شده و در شرف عقد قرارداد و پرداخت است، از طرفی با اعمال فشار به مجری بخش خصوصی عملیات ساخت و ساز زیربناهای لازم با سرعت شروع گردیده به گونه‌ای که اکنون ۱۲ هزار متر مربع سالن در حال اجرا و اسکلت بخش اعظم آن نصب شده است.

مدیرکل صمت لرستان خاطرنشان کرد: همچنین پوشش سقف ۵ هزار و  ۶۰۰ متر مربع آن نیز درحال اجرا است و به منظور اطمینان از تداوم تولید، قرارداد تامین مواد اولیه با شرکت بارز کردستان منعقد گردیده است.

جعفری اظهارداشت: طی سال گذشته و سال جاری بالغ‌بر یک‌هزار میلیارد ریال جهت اقدامات فوق هزینه شده و به محض پرداخت منابع ریالی توسط بانک صنعت و معدن سفارش خرید ماشین‌آلات فاز یک انجام خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از